El dissabte dia 29 de març tindrà lloc el Primer Fòrum Social de la Cura de Valls i l'Alt Camp, impulsat per un grup de professionals i activistes de diferents àmbits dins del món de les cures, i la Comunalitat de Valls. L’esdeveniment comptarà amb el suport de la Xarxa pel Dret a la Cura. La jornada es durà a terme a la Sala d'Actes del Convent del Carme, de les 9.30 h fins a les 14.00 h.
El Fòrum Social de la Cura és un espai de trobada per parlar sobre la realitat de les cures a la societat, compartir coneixements, reflexionar sobre les necessitats actuals i crear vincles entre persones i projectes que treballen en aquest àmbit. L’objectiu principal de la jornada és identificar necessitats comunes, afrontar reptes i millorar conjuntament les cures dins de la comunitat.
El programa
El programa del fòrum començarà a les 9.30 h amb una xerrada inaugural a càrrec de Sílvia Bofill Poch, professora del Departament d'Antropologia Social de la Universitat de Barcelona i promotora de la Xarxa pel Dret a la Cura. La jornada comptarà amb tallers participatius per compartir i posar en comú la situació actual de les cures i reflexionar sobre les necessitats de cura a la societat. L’objectiu final es poder proposar accions concretes i organitzar-se per treballar conjuntament posant la cura al centre de la vida.
El fòrum es clourà amb una intervenció de Ramona Torrens, Doctora en Antropologia Social i Cultural de la URV i membre de la Xarxa pel Dret a la Cura. Per participar-hi, és imprescindible realitzar una inscripció prèvia a través d'un codi QR, disponible en cartells i flyers. També s'acceptaran inscripcions presencials de dilluns a divendres de 9 a 14 hores a la Comunalitat de Valls, situa- da al Carrer de la Zeta, 2, o els dimecres de 9 a 12 hores a l'Associació del Barri Antic, al Carrer Carnisseria, 17. La data límit per a la inscripció serà el divendres 21 de març.