El Grup Ecologista del Vendrell i del Baix Penedès (GEVEN) hapresentat al·legacions contra el projecte de la planta solar fotovoltaica anomenada Els Palous plantejada sobre terrenys ara qualificats com "a sòl no urbanitzable dintre d'un espai agroforestal de vinyes, cereals, i altres cultius, i els boscos de la serralada litoral, al terme municipal de Bellvei".
El col·lectiu ecologista es mostra d'acors amb l'implus a les enegies renovables, "però de manera adequada, pensant en el medi ambient i no en els beneficis purament econòmics; les quantitats adequades i no de forma industrial; i els llocs idonis com les teulades, sostres de pèrgoles d'aparcament o sols de naus industrials en desús dels polígons industrials. No necessitem projectes destructius i massius que trinxen els nostres paisatges, sinó múltiples iniciatives petites que proporcionin energia comunitària a llars, escoles i empreses, amb la producció d'aquesta energia a prop del seu consum".
Segons el GEVEN "És hora de deixar de fer servir l'ecoblanqueig per tirar endavant macroprojectes lucratius per grans empreses que afecten espais de connectivitat ecològica i arrelats a la producció agrícola de proximitat, ecològica i regenerativa. És hora de plantejar una implementació de producció i consum d'energia verda real".

- El GEVEN contra el projecte -
- GV
El Grup Ecologista del Vendrell presenta al·legacions contra la planta fotovoltaica de Bellvei
L'entitat considera que es tracta d'un macroprojecte lucratiu
Publicat el 04 d’agost de 2024 a les 18:50
Et pot interessar
-
Societat Deu anys de música, vins i humor amb la Nit 5.1. a Barberà de la Conca
-
Societat El Port de Tarragona dedica una plaça a l'expresident Antoni Pujol
-
Societat Posen data a les obres per eliminar el carril bici del carrer Pere Martell de Tarragona
-
Societat Aigües de Reus construirà una planta d'eliminació de nitrats i altres contaminants
-
Societat Alcover inaugura la remodelació de la plaça Lluís Companys
-
Societat L'espai d'acollida temporal per a gats de Reus ja té emplaçament i es començarà a construir