El Grup Ecologista del Vendrell i del Baix Penedès (GEVEN) hapresentat al·legacions contra el projecte de la planta solar fotovoltaica anomenada Els Palous plantejada sobre terrenys ara qualificats com "a sòl no urbanitzable dintre d'un espai agroforestal de vinyes, cereals, i altres cultius, i els boscos de la serralada litoral, al terme municipal de Bellvei".
El col·lectiu ecologista es mostra d'acors amb l'implus a les enegies renovables, "però de manera adequada, pensant en el medi ambient i no en els beneficis purament econòmics; les quantitats adequades i no de forma industrial; i els llocs idonis com les teulades, sostres de pèrgoles d'aparcament o sols de naus industrials en desús dels polígons industrials. No necessitem projectes destructius i massius que trinxen els nostres paisatges, sinó múltiples iniciatives petites que proporcionin energia comunitària a llars, escoles i empreses, amb la producció d'aquesta energia a prop del seu consum".
Segons el GEVEN "És hora de deixar de fer servir l'ecoblanqueig per tirar endavant macroprojectes lucratius per grans empreses que afecten espais de connectivitat ecològica i arrelats a la producció agrícola de proximitat, ecològica i regenerativa. És hora de plantejar una implementació de producció i consum d'energia verda real".
- El GEVEN contra el projecte -
- GV
El Grup Ecologista del Vendrell presenta al·legacions contra la planta fotovoltaica de Bellvei
L'entitat considera que es tracta d'un macroprojecte lucratiu
Publicat el 04 d’agost de 2024 a les 18:50
Et pot interessar
-
Societat
Tarragona surt al carrer per reclamar l'atenció 24/7 als pacients d'ictus a l'Hospital Joan XXIII
-
Societat
El Col·legi de Metges de Tarragona també reclama l'atenció 24/7 als pacients d'ictus a Joan XXIII
-
Societat
Els pressupostos de la Generalitat preveuen més de 300 milions al Camp de Tarragona: consulta les inversions
-
Societat
PortAventura World estrena la temporada 2026 amb la celebració del Carnaval
-
Societat
Maspujols impulsa un servei energètic municipal: s'instal·laran 500 plaques fotovoltaiques
-
Societat
La Unitat de Mediació de la Guàrdia Urbana de Tarragona és un èxit: resol 150 casos dels 186 gestionats el 2025
