L’Hospital Sant Joan de Reus és distingit com a centre d’excel·lència en formació en cirurgia d’espatlla i colze

Només quatre hospitals a Catalunya i nou a tot l’Estat tenen aquesta acreditació de la Sociedad Española de Cirugía de Hombro y Codo

Publicat el 28 d’octubre de 2025 a les 12:46

La Unitat d’Espatlla i Colze de l’Hospital Universitari Sant Joan de Reus ha estat reconeguda com a centre d’excel·lència en formació en cirurgia d’espatlla i colze per la Sociedad Española de Cirugía de Hombro y Codo, un distintiu que acredita l’alt nivell assistencial i docent del servei.

Aquesta acreditació, que actualment només tenen quatre hospitals a Catalunya i nou a tot l’Estat, s’atorga als centres que acrediten una trajectòria consolidada i uns estàndards elevats en activitat quirúrgica, recerca i formació.

La Unitat d’Espatlla i Colze de l’Hospital Sant Joan, integrada pels doctors Albert Ferrando i Santiago Castañeda, compleix tots els requisits establerts com tenir més de cinc anys d’experiència, ser centre universitari, fer publicacions científiques especialitzades i tenir un alt volum d’activitat assistencial en artroscòpies, artroplàsties i cirurgies de fractures.

El Dr. Albert Ferrando ha expressat que aquesta distinció “és un reconeixement al treball realitzat durant els darrers anys i obre les portes perquè residents i especialistes d’altres punts de l’Estat puguin perfeccionar la seva formació a Reus”.

Ferrando també ha destacat que el centre “és un referent en patologia artroscòpica i protèsica de l’espatlla, i aquest certificat ens motiva a continuar millorant l’atenció als nostres pacients”.