L'hostaleria de Tarragona preveu una ocupació turística per sobre del 80% en el pont de la Puríssima

El sector turístic tarragoní constata la tendència creixent de les reserves d'última hora i en funció de la previsió meteorològica

Publicat el 03 de desembre de 2025 a les 13:47

Previsions d'ocupació superiors al 80% als establiments de la majoria de les comarques del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre pel pont de la Puríssima. Així ho assegura la Federació d'Associacions d'Empreses d'Hostaleria de Tarragona (AEHT), que considera aquestes xifres com a positives i similars a les dels últims anys. Constaten, en aquest sentit, el creixement de la tendència dels clients a reservar a última hora i en funció de la bona previsió meteorològica.

Apunten que a les comarques interiors com la Terra Alta, el Priorat o la Conca de Barberà els visitants d'origen català que busquen experiències a la natura, escapades romàntiques o oferta d'enoturisme de qualitat permetran assolir el 85% de l'ocupació. A Tarragona ciutat esperen arribar al ple total.

Segons la Federació, els hotels i apartaments turístics de la capital freguen el 100% d'ocupació confirmant "la desestacionalització del turisme urbà". En altres capitals de comarca, com Valls o Reus, amb hotels destinats principalment a empreses, la previsió és més discreta.

D'altra banda, als territoris costaners de les Terres de l’Ebre i el Camp de Tarragona se situen al voltant del 80% en termes d'ocupació, amb un clar predomini del client nacional i unes dades similars a les del 2024. Per contra, al Baix Penedès el percentatge baixa fins al 50%, atès que alguns dels establiments hotelers estan tancats per fi de temporada i d’altres esperen a fer-ho just passat el pont.

S'espera una "bona afluència" als establiments de restauració

Segons l'AEHT, el volum de neu a les zones de muntanya i les activitats festives programades arreu del país són factors que fan reduir el volum de reserves anticipades. Preveuen que si no neva i fa bon temps, el turisme de proximitat i les escapades a la natura acaben convertint-se en un recurs molt aprofitat.

L'entitat preveu també una "bona afluència" als establiments de restauració de la província durant els dies de pont, motivada tant pels visitants de fora que fan estada al territori i volen conèixer la gastronomia de la zona, com per part dels clients locals, que aprofiten l’ambient festiu i les jornades de compres de Nadal per menjar fora.

Confien que la combinació de reserves de darrera hora motivada per una previsió meteorològica favorable, així com l’atractiu de les activitats prenadalenques programades a la província permetran "assolir bons resultats durant aquest període clau".