El centre de Tarragona ha quedat pràcticament sense moviment en el primer dia laborable des que es va decretar l'estat d'alarma. La plaça de la Font té tots els establiments tancats i la Rambla Nova també mostra la mateixa estampa. Al carrer tan sols hi circulen alguns vehicles, molts menys dels habituals, i vianants que fan camí a supermercats o farmàcies.

La Rambla de Tarragona, buida en plena crisi del coronavirus Foto: ACN
En el tercer dia de confinament, l'Ajuntament ha anunciat noves mesures per tal d'evitar la propagació del covid-19, com ara la gratuïtat d'aparcament per evitar moviments de cotxes i modificacions en el transport públic. L'alcalde, Pau Ricomà, ha fet una crida pública a la responsabilitat individual i ha insistit que cal fer tot el possible per quedar-se a casa. "La situació és molt difícil i només la superarem amb la solidaritat de totes i de tots", ha dit.
Més normalitat als comerços
A poc a poc, els comerços a Tarragona estan tornant a la normalitat. Tot i que encara és habitual la imatge d'estanteries buides als grans supermercats, els comerciants asseguren que aquest dilluns no s'han produït tantes corredisses i aglomeracions com havia passat en els darreres dies. També afirmen que l'abastiment, de moment, està garantit i apel·len a fer les compres amb calma i com es fan de manera habitual.
Els mercats de la ciutat han obert també amb una certa normalitat i sense grans aglomeracions. La planta comercial del Mercat Central ha modificat el seu horari a partir d'avui i ara les parades obriran al públic de les nou del matí fins a les quatre, de dilluns a dissabte, de manera ininterrompuda. Aquesta mesura permetrà dotar permanentment de personal tant les parades com els serveis propis de l'empresa de mercats, seguint les indicacions dels serveis mínims decretats. A més, el personal de seguretat podrà restringir i gestionar l'entrada de clients en cas que fos necessari.

Una mare i una filla esperant fora d'un comerç per comprar a Tarragona Foto: ACN
Qui també ha augmentat les vendes de manera massiva han estat els estancs de la ciutat. Tot i que són considerats com a comerços de primera necessitat i el Govern apunta que no es tancaran, la por dels clients a quedar-se sense producte ha fet que vagin a comprar-ne en massa i s'han pogut veure cues a diversos locals de Tarragona.
Més d'una cinquantena de bars oberts
Després de la prohibició d'obrir bars i restaurants, la Guàrdia Urbana de Tarragona ha hagut de tancar 55 bars i cafeteries de diversos punts de la ciutat, que continuaven obertes malgrat l'estat d'alarma. La policia local, Mossos i fins i tot ambulàncies han hagut de pentinar els carrers de Tarragona per recordar, a través de megafonia, les mesures de confinament als tarragonins. De moment, encara no s'ha interposat cap denúncia per incompliment de la normativa decretada, però el consistori ha avisat que desobeir l'autoritat comportarà sancions.
Davant el tancament, molts locals també han optat per regalar el menjar que no podran fer servir en els dies vinents. Entre d'altres, cafeteries com el Cappucino han regalat menjar al personal sanitari i han repartit àpats entre els sensesostre.

La plaça de la Font, buida arran de l'estat d'alarma pel coronavirus Foto: ACN
Les noves mesures de l'Ajuntament
Com a mesura de prevenció i per tal que els ciutadans no s'hagin de desplaçar per moure el cotxe durant aquests dies de confinament, l'Ajuntament ha anunciat la gratuïtat de les zones d'aparcament. En concret, fins a nou avis, no cal pagar les zones blaves, verdes i taronges de la ciutat.
Pel que fa al tanatori, a partir d'avui no s'hi podran celebrar cerimònies pels difunts per evitar la concentració de persones i preservar la seguretat. A més, les sales de vetlla estaran limitades a set persones per habitació.

Un parc de Tarragona tancat per la crisi del coronavirus Foto: ACN
D'altra banda, l'Ajuntament ha informat que s'està ajustant els sistemes de planificació perquè tres línies més, a banda de les cinc actuals, arribin a Joan XXIII. Aquest reforç serviria per cobrir el desplaçament de la ciutadania al centre sanitari en cas de necessitat. Actualment, les línies 54, 23, 22, 8, 5 (quan baixa) i 85 (quan puja) ja paren a Joan XXIII.
Aquesta mesura s'afegeix a la que fa una setmana va adoptar l'empresa de transports públics municipals instal·lant dispensadors de gel desinfectant per als conductors i conductores dels autobusos. Així mateix, des de la setmana passada també s'està fent una neteja exhaustiva dels passamans amb productes desinfectants.
El servei d'aigua està garantit
L'empresa municipal d'aigües, Ematsa, ha garantit aquest dilluns el subministrament d'aigua a la ciutat. Segons ha informat, s'han dut a terme una sèrie de mesures preventives encaminades a protegir la seguretat sanitària de tot el seu personal, així com a assegurar el funcionament normal de les instal·lacions on opera, siguin de plantes de depuració, de potabilització o de subministrament. Per aquest motiu, el consistori assegura que no hi ha risc en el subministrament i apel·la a la total tranquil·litat en aquest àmbit.
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari] [noticiadiari]2/198343[/noticiadiari] [noticiadiari]2/197963[/noticiadiari] [noticiadiari]2/197894[/noticiadiari] [noticiadiari]2/197962[/noticiadiari] [noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]