Impulsem el Vendrell no veu efectes en la campanya de control dels patinets

La plataforma ciutadana lamenta que la campanya «no ha fet disminuir-ne el trànsit ni la inseguretat»

Publicat el 17 de febrer de 2023 a les 10:35
La plataforma ciutadana Impulsem el Vendrell ha lamentat que la campanya de controls i sancions als vehicles de mobilitat personal (VMP) impulsada per l'Ajuntament "no ha pogut disminuir la seva afluència en zones de pas restringides". La campanya va ser anunciada el passat 16 de febrer, amb l'objectiu de controlar l'ús dels patinets elèctrics en zones com l'illa de vianants o les voreres.

Un cop han passat els trenta dies que es van anunciar, des d'Impulsem afirmen que la mesura no ha aportat "cap millora substancial a la feina que ja podia estar fent la policia municipal amb anterioritat". Per això creuen que la mesura ha tingut un "caràcter populista" que només "deixa entreveure la deixadesa de funcions del govern per controlar una problemàtica estesa a moltes ciutats del país".

L'entitat veïnal també ha criticat que la campanya se centrés sobretot al centre de la ciutat i deixés "de banda la resta de barris del Vendrell". Per això demanen que aquest control "sigui extensible a tota la ciutat i durant tota la vigilància policial que ja es realitza". També exigeixen que s'aprovi definitivament l'ordenança de mobilitat personal, així com "fer-ne obligatori el casc, com ha fet la ciutat de Barcelona".