L'Institut Gaudí de Reus serà pioner i oferirà un cicle formatiu de serveis funeraris

La formació especialitzada, en col·laboració amb FuneCamp, començarà a impartir-se a partir del curs vinent

Publicat el 16 d’abril de 2026 a les 16:35

L'Institut Gaudí de Reus oferirà un nou cicle formatiu de grau mitjà de serveis funeraris a partir del curs vinent en col·laboració amb FuneCamp. Es tracta d'un programa de formació dual de 30 places de 2.000 hores amb pràctiques a l'empresa pública mancomunada. Des del Departament d'Educació han apuntat que serà una prova "pilot" que després es podria implementar en altres municipis de Catalunya.

En aquest sentit, s'impartiran mòduls relacionats amb el protocol i la cerimònia funerària, la tanatoestètica i els crematoris. El gerent de FuneCamp, José Álvarez, ha explicat que els serveis funeraris són un sector "poc qualificat" i ha destacat la "voluntat de formació" de les empreses davant la demanda professional.

Álvarez ha comentat que calia aquesta formació per després "garantir el relleu personal" a la funerària pública. Així, ha remarcat que es tracta d'un "pas important" en "l'evolució del servei funerari com a servei essencial". "Donarà garanties de qualitat en el tracte i l'atenció a les famílies", ha indicat.

"El serveis funeraris han de treballar amb respecte i humanitat"

Els mòduls que s'impartiran estaran relacionats amb el protocol i la cerimònia funerària, la tanatoestètica i el crematori. El secretari de Formació Professional, Francesc Roca, ha dit que es tracta d'un "sector estratègic" i que a banda de Reus, s'oferirà a Terrassa. Es tracta d'una prova "pilot" per veure com després es pot implantar en altres municipis.

L'alcaldessa de Reus, Sandra Guaita, ha destacat que els serveis funeraris es presten "en un moment vital molt concret" i ha assenyalat que "s'ha de treballar amb respecte i humanitat". "Implica el tema emocional, i per tant que les persones que tinguem davant tinguin una bona formació, és importantíssim", ha afegit.