Inversió de 445.000 euros per renovar l'enllumenat de la Rambla Nova de Tarragona

Es canviaran 570 punts de llum de vapor de mercuri per noves llumeneres de tecnologia LED

Publicat el 09 de gener de 2024 a les 10:50
Actualitzat el 09 de gener de 2024 a les 11:03
L'Ajuntament de Tarragona renovarà en els pròxims mesos l'enllumenat de la Rambla Nova, la Rambla President Companys i el carrer Méndez Núñez. El consistori ha licitat els treballs per canviar els actuals punts de llum per tecnologia LED. En total se substituiran 570 llumeneres, en una actuació que suposarà una inversió de 445.000 euros.

Concretament es canviaran 399 llumeneres de la Rambla Nova, 147 a la Rambla President Companys i 13 al carrer Méndez Núñez.
 

Un estalvi econòmic anual de 80.000 euros

Segons la memòria justificativa del projecte, l'objectiu és "la substitució de làmpades existents a la rambla principal de la ciutat i un carrer adjacent, on moltes de les llumeneres no compleixen amb la normativa vigent (al ser de vapor de mercuri), per llumeneres amb tecnologia LED, mantenint tant la seva ubicació com la major part de la instal·lació elèctrica existent, i donant compliment a tota la normativa vigent que li és d'aplicació".

A més, la renovació de l'enllumenat comportarà "una evident millora de la seva eficiència energètica i una substancial reducció dels costos actuala de consum elèctric". Aquest estalvi econòmic està xifrat en uns 80.000 euros anuals, en termes de potència contractada i de consum.