L'Ajuntament de Mont-roig té previst dur a terme en els pròxims mesos un projecte significatiu de millora i conservació a l'Ermita de la Mare de Déu de la Roca, amb un pressupost que s'apropa als 180.000 euros. Aquesta iniciativa, destinada a preservar un element cultural d'interès nacional, ha estat possible gràcies a una subvenció de 95.000 euros concedida pel Departament de Cultura de la Generalitat.
[noticiadiari]99/13313[/noticiadiari]
L'Ermita de la Mare de Déu de la Roca, declarada Bé Cultural d'Interès Nacional (BCIN) a la categoria de monument històric el maig del 2022, ha rebut aquest suport financer per part de la Generalitat, que reconeix la importància de conservar aquests espais amb notable valor cultural.
La resta del cost del projecte serà assumit pel pròxim pressupost municipal. L'objectiu principal d'aquesta inversió és abordar diverses problemàtiques, com ara les humitats i filtracions d'aigua a les cobertes de l'ermita i la Capella de Sant Ramon.
El projecte tècnic, elaborat per l'Ajuntament de Mont-roig del Camp, es fonamenta en les característiques històriques de l'ermita de la Mare de Déu de la Roca i la Capella de Sant Ramon. Amb desperfectes evidents als edificis que el componen, les obres de manteniment són necessàries per garantir la correcta conservació de l'ermita.
Es preveu la consolidació de l'edifici de l'ermita Mare de Déu de la Roca i la capella de Sant Ramon, amb especial atenció a la reparació de les humitats que afecten les cobertes. A més, s'inclou la restauració dels canals de recollida d'aigua a la part exterior del recinte, amb l'objectiu de preservar aquest patrimoni cultural.
Les obres també contribuiran a evitar la degradació de les pintures a l'interior de l'ermita. La previsió d'execució d'aquestes obres és durant el 2024.
Inversió per aturar la degradació de l'ermita de Mare de Déu de la Roca de Mont-roig
Societat
El consistori ha anunciat que està previst que el 2024 s'executin diverses obres per reparar els importants desperfectes a l'ermita i a la capella de Sant Ramón
ARA A PORTADA
-
Cultura Tarragona està preparada per acollir «la que podria ser la millor edició del Concurs de Castells» Antonio Ramos Llauradó
-
Successos Demanen 19 anys de presó a un casteller dels Xiquets del Serrallo per abusar d'una menor de la colla ACN
-
Societat El Govern destina 4,1 milions d'euros al projecte de celler de recerca enològica de Falset ACN
-
Societat Liciten dues obres clau per implantar el tramvia al Camp de Tarragona: 14,4 milions d'euros d'inversió ACN
-
Societat La Conca de Barberà presenta al·legacions al futur Parc Natural de les Muntanyes de Prades ACN
Publicat el
07 de desembre de 2023 a
les 14:52
Actualitzat el
07 de desembre de 2023 a les
14:55
Et pot interessar
-
Societat
Comencen les obres per a prolongar la vida útil de la depuradora de Reus
-
Societat
El sector hostaler de la demarcació de Tarragona es reivindica en el 49è Sopar Anual de l'AEHT
-
Societat
L'IRB CatSud ampliarà les seves instal·lacions a Tarragona gràcies a una inversió de 2,5 milions d'euros
-
Societat
La DOQ Priorat i la DO Montsant tanquen una verema amb menys producció per la calor, però de major qualitat
-
Societat
Franges tallafocs: què són i per què són clau per a limitar la propagació d'un incendi
-
Societat
La història de la Casa Castellarnau s'emmarca en una nova ruta que la connecta Tarragona amb el Pirineu
