El viticultor Jaume Balaguer, del celler familiar Balaguer i Cabré de Gratallops, ha estat proclamat aquest dilluns 27 d'abril nou president del Consell Regulador de la Denominació d'Origen Qualificada (DOQ) Priorat. Balaguer, de 54 anys, és enginyer informàtic i ha estat vinculat professionalment a la Facultat d'Informàtica de la UPC i a la distribució de copes de vi. El 2010 va retornar al Priorat des d'on exerceix de viticultor al celler familiar.
Balaguer ocupa el càrrec que va quedar vacant el passat 15 d'abril arran de la sobtada mort de l'anterior president de l'ens, Salus Àlvarez. En aquest sentit, el nou responsable de l'organisme ha destacat "la línia continuista en el desenvolupament dels projectes estratègics del Consell Regulador de la DOQ Priorat". Balaguer ha afegit que l’organització del Consell Regulador estarà estretament vinculada amb les diverses comissions de treball.
Tots els membres del Consell Regulador de la DOQ Priorat han coincidit a destacar la important tasca que va desenvolupar l'anterior president de l’ens, Salus Àlvarez, on primava l’estima pel Priorat, la cura per la preservació del territori i garantir que el cultiu de la vinya fos econòmicament sostenible per a totes les viticultores i viticultors.
