La Bisbal del Penedès obre el termini per sol·licitar accés als habitatges socials

S'han reformat les antigues cases dels mestres per destinar-les a pisos de lloguer social

Publicat el 24 de març de 2022 a les 09:24

L'Ajuntament de la Bisbal del Penedès ha obert aquest dijous 24 de març el termini per presentar les sol·licituds per accedir als habitatges de lloguer social. El consistori ha aprovat ja el reglament de funcionament dels habitatges i ja es poden presentar les sol·licituds.

 

Són domicilis ubicats a les antigues cases dels mestres, que el consistori va reformar amb aquest objectiu. La regidora de Benestar Social, Paqui Cepas, ha destacat que seran «un recurs important» per a famílies que estiguin en una «situació puntual de necessitat». Els pisos tenen «tots els equipaments necessaris, com ara el mobiliari, el parament per a la llar, la rentadora, la nevera o el microones», segons Cepas.

 

Des de la regidoria i el Servei d'Ocupació Municipal es farà un seguiment a les persones o famílies que accedeixin al servei. L'objectiu és que aquestes persones que es troben amb vulnerabilitat «puguin continuar endavant i millorar la seva situació».

 

Estada als habitatges amb caràcter transitori

Les cases dels mestres tenen dos habitatges d'inclusió social, amb una superfície construïda de 79 metres quadrats. Hi ha un porxo d'entrada, rebost, menjador amb sala d'estar, cuina, tres dormitoris i bany. Estan equipades amb mobiliari, electrodomèstics i el parament de la llar, i l'estada té un caràcter transitori.

 

Els preus del lloguer els fixarà l'Ajuntament de la Bisbal segons els ingressos que tinguin els que hi accedeixin. En aquest sentit, no podran superar el 30% dels ingressos mensuals nets de la persona o unitat familiar que l'ocupi. No obstant això, els serveis socials municipals podran valorar una rebaixa del cost del lloguer preestablert després d'estudiar la situació.

 

El reglament de funcionament dels habitatges de lloguer social municipals es pot consultar al Portal de Transparència o en aquest enllaç. Amb aquest servei, la Bisbal del Penedès vol minimitzar els problemes actuals que hi ha per accedir a pisos de lloguer social.