El ple del Consell Comarcal de la Conca de Barberà va aprovar per unanimitat, el dilluns dia 26 de febrer, declarar com a Bé Cultural d'Interès Local de l'edifici conegut com les Monges Velles situat a Vimbodí i Poblet i que data de l'any 1902.
Fa un any que la família Gil Moreno de Mora va cedir oficialment en un acte públic l'antic convent de les Monges a l'Ajuntament de Vimbodí i Poblet. Es tracta d'un edifici de grans dimensions, uns 1.700 m², que durant dècades va acollir una escola religiosa i també la biblioteca del Foment Parroquial de Cultura.
Un Bé Cultural d'Interès Local és una categoria de protecció del patrimoni cultural català, atorgada a un bé, tant moble com immoble o immaterial que, tot i la seva importància, no compleix les condicions pròpies dels béns culturals d'interès nacional (BCIN).
La declaració dels béns culturals d'interès local la fa el ple de l'Ajuntament, en els municipis de més de cinc mil habitants, o el ple del consell comarcal, en els municipis de menys de cinc mil habitants, com és el cas de Vimbodí i Poblet, motiu pel qual va passar aquesta setmana pel plenari del Consell.
Un cop aprovat, es publicarà la Butlletí Oficial de la Província, i el Departament de Cultura de la Generalitat l’haurà d'inscriure a l'Inventari del Patrimoni Cultural Català.
La Conca de Barberà declara Bé Cultural d'Interès Local l'edifici de les Monges Velles de Vimbodí i Poblet
És un edifici que data de 1902
-
- Albert Oliva Responsable de l'edició Alt Camp i l'edició Conca de Barberà de TarragonaDigital
Publicat el 28 de febrer de 2024 a les 11:31
Et pot interessar
-
Societat
Estabilitzat l'incendi de vegetació a Mont-roig del Camp
-
Societat
Els interns de la presó de Mas d'Enric viuran de forma especial l'eclipsi: activitats i sopar comunitari
-
Societat
Disset ferits per una reacció química a la piscina municipal de la Bisbal del Penedès
-
Societat
L'Ajuntament de Tarragona repartirà 23.000 ulleres homologades per veure l'eclipsi amb seguretat
-
Societat
PortAventura World posa data a l'estrena de les seves dues noves atraccions
-
Societat
El Port de Tarragona endureix les mesures per frenar l'accés dels coloms al gra amb multes de fins a 60.000 euros
