El Consell Comarcal de la Conca de Barberà ha iniciat la instal·lació de plaques fotovoltaiques per a autoconsum als diversos sistemes de sanejament de la comarca. L'objectiu és adoptar un compromís de model energètic que contribueixi a mitigar la situació d'Emergència Climàtica a Catalunya, sent un model renovable, desnuclearitzat i descarbonitzat.
Aquesta actuació consisteix en la contractació conjunta d'adquisició i instal·lació de plaques fotovoltaiques per a autoconsum a les depuradores d'aigües residuals de Montblanc, l'Espluga de Francolí, Santa Coloma de Queralt i Solivella. L'import d'execució ascendeix entorn dels 200.000 euros.
Les EDAR són instal·lacions destinades al sanejament d'aigua residual. Estan dotades amb equips electrònics molt potents que tenen un consum elèctric molt elevat. Mitjançant la generació d'energia a partir de panells fotovoltaics es reduirà el consum energètic, apostant per les energies renovables. Les quatre instal·lacions disposen d'un disseny personalitzat, adequat a la superfície de l'estació, la seva orientació i el seu consum.
Primerament, s'han iniciat les obres de muntatge de la instal·lació solar fotovoltaica per autoconsum a l'EDAR de Montblanc. Es procedirà al muntatge i col·locació dels suports dels panells fotovoltaics a cada sistema de sanejament, simultàniament amb l'execució de l'obra civil programada. Un cop aquests treballs estiguin acabats, es procedirà a la col·locació dels mòduls i el muntatge de la instal·lació elèctrica.
La Conca de Barberà instal·la plaques fotovoltaiques a les depuradores de la comarca
L'import d'execució ascendeix entorn dels 200.000 euros.
ARA A PORTADA
-
Tarragona viu amb devoció, fe i solemnitat la processó del Sant Enterrament de Divendres Sant TarragonaDigital
-
Una dotzena de detinguts i més de 300 persones identificades en un dispositiu policial al centre de Valls TarragonaDigital
-
Rescatada en helicòpter una dona ferida greu mentre escalava a Cornudella de Montsant TarragonaDigital
-
Detingut un lladre amb una quarantena d'antecedents policials per sis robatoris amb força al Vendrell TarragonaDigital
-
- Albert Oliva
- Responsable de l'edició Alt Camp i l'edició Conca de Barberà de TarragonaDigital
Publicat el
02 d’abril de 2024 a
les 17:55
Et pot interessar
-
Societat
Tarragona i Reus celebren el Divendres Sant amb els actes més destacats de la Setmana Santa
-
Societat
Tres olis d'oliva verge extra del Camp de Tarragona, entre els millors d'Espanya
-
Societat
El polígon logístic previst a Montblanc i l'Espluga està «estancat»: sense notícies de la promotora
-
Societat
El Col·legi de Metges de Tarragona considera que l'ampliació del servei d'ictus és «insuficient»
-
Societat
Estudien instal·lar un tendal al carrer Llovera de Reus per fer ombra durant els mesos més calorosos
-
Societat
Exhumen cinquanta combatents de la Guerra Civil enterrats en una fossa comuna de la Bisbal de Montsant
