La conciliació familiar és el nou cavall de batalla amb el que s'enfronten els treballadors de l'hospital de referència al territori, el Joan XXIII de Tarragona. El sindicat CGT ha convocat per aquest dimecres una concentració de treballadors al hall del centre hospitalari per denunciar que encara hi ha persones que no tenen la seva cartellera i només falten tres dies per acabar l'any. "Hi ha gent que no sap quin horari ha de fer el dia 1, 2 i 3 de gener", lamenten els sindicalistes, que alhora afegeixen que arran de les queixes i del "soroll", la direcció ha normalitzat la situació d'alguns treballadors però no de tots. Fa un parell de mesos, al 70% de les persones que havien demanat una reducció de jornada per conciliació familiar se'ls havia denegat, aquest dimecres, segons els sindicalistes, en queda només un 15% i la direcció diu que ja està solucionat, "al 100%".
Denegar les reduccions
Ferran Mansergas, delegat sindical i afectat, ha explicat que "vam entregar les cartelleres per poder fer aquestes reduccions i ens vam torbar la sorpresa que les van denegar a tots i al·legaven que estaven mal demanades", quan el procediment per a demanar-ho havia estat l'emprat en anys anteriors. "Els motius que ens donen no se sostenen ni s'entenen", lamenta.
El mateix sindicalista afegeix que amb la reducció també se'ls redueix el sou i que això no costa diners a l'hospital i alhora alerta que "les cartelleres les imposa la supervisora i si et queixes, la solució és pitjor".
Ell és pare solter i necessita la reducció de jornada per poder estar amb el seu fill. "A mi per sort m'ho han acabat acceptant però n'hi ha que encara no saben res", ha dit amb to de sorpresa i alhora ha afegit que les reduccions es demanen per conciliar la vida familiar, per cuidar els fills i "no per anar a esquiar".
Alguns treballadors, en declaracions a NacióTarragona, han posat de manifest que en aquest centre "s'imposen les reduccions de jornada en funció dels interessos del centre i no de la conciliació laboral dels treballadors" i afegeixen que alguns companys i companyes "estan sent coaccionats perquè acceptin la cartellera que els ha tocat, amenaçant-los en fer-los tombar per totes les plantes si no ho fan". Segons treballadors i sindicats, des de l'hospital s'ha anat agafant cas per cas -la majoria substituts i interins- "per extorsionar-los i per fer-los entrar la por" i d'aquesta manera aconseguir que acceptin.
A banda, els afectats exigeixen que les cartelleres s'entreguin com a màxim al novembre, ja que la incertesa està afectant el personal. "Molta gent no ha pogut marxar a veure la família durant les fetes perquè no sap si treballarà o no i no pot organitzar res perquè no sap quin dia haurà de venir", lamenten.
És irracional
Agustí Aragonès, membre de la CGT, ha afirmat que tot això és "una irracionalitat" i ha explicat que ahir el cap de Recursos Humans del Joan XXIII els va comunicar que "està tot arreglat" quan des del sindicat "sabem que no és així". Per aquest motiu, ha reptat l'hospital a explicar a la premsa que no és així, amb documents, i "llavors quedarem nosaltres com a mentiders i ja està", ha expressat.
El següent que es farà des del sindicat serà "esperar" a veure com avança la situació i si no se soluciona, ho denunciaran.
La conciliació familiar, nou cavall de batalla de la CGT a l'Hospital Joan XXIII
El sindicat denuncia que molts treballadors no saben quin horari hauran de fer el 2017, quan només falten tres dies per acabar l'any | La CGT explica que l'Hospital va denegar el 70% de les peticions de reducció de jornada i que ara en queda almenys un 15% per resoldre
-
- Jonathan Oca Exredactor de NacióTarragona
Publicat el 28 de desembre de 2016 a les 14:11
Et pot interessar
-
Societat Troben al Priorat les restes d'un soldat republicà mort durant la Guerra Civil
-
Societat Noves afectacions als trens de Rodalies i regionals a Tarragona per un tall ferroviari
-
Societat El Port de Tarragona col·labora amb la desena edició del Sosciathlon
-
Societat Obres de millora en una de les rotondes del carrer Pere Martell de Tarragona
-
Societat Reus amplia els horts urbans amb 21 noves parcel·les al carrer Astorga dins el projecte RENATUReus
-
Societat La Unitat de Mediació de la Guàrdia Urbana de Reus resol 157 conflictes a la ciutat durant el 2024