La defensa dels drets humans protagonitzarà l'agenda del 10 al 18 de desembre a Tarragona

Entitats i ajuntament organitzen accions, conferències, fires, teatre i exposicions amb aquesta temàtica

Publicat el 03 de desembre de 2021 a les 13:42
Entitats de Tarragona en col·laboració amb l'Ajuntament celebraran la setmana del 10 al 18 de desembre diverses activitats per commemorar el 73è aniversari de l'aprovació de la declaració internacional dels drets humans, l'any 1948 a Ginebra. Els actes van des d'exposicions fotogràfiques fins a fires, teatre, visites guiades o accions reivindicatives, a banda de les habituals xerrades.

A banda, la primera Setmana dels Drets Humans de Tarragona inclourà la visibilització del dia de les persones migrants, que es commemora el 18 de desembre, dia en què es farà una fira de la diversitat al parc Saavedra i es llegirà un manifest a la plaça de la Font, a partir de les sis de la tarda.

Tot plegat neix, segons ha assenyalat la regidora Paula Varas en roda de premsa, per la "feina i esforç conjunt de les diverses associacions", com ara la Taula Intercultural i la Coordinadora d'ONGs, juntament amb Amnistia Internacional. Per part de l'Ajuntament, han col·laborat tant les àrees de Cooperació i Nova Ciutadania. Varas ha destacat que en aquesta Taula Intercultural s'ha evidenciat que "les associacions de diferents orígens estan compromeses amb els drets humans en tots els aspectes".

El regidor Hermán Pinedo, per la seva banda, ha conclòs amb què "cal ser conscients que no és una cosa abstracta parlar dels drets humans, ens afecta en el dia a dia, en el desenvolupament local". Josep Naval, de la Coordinadora d'ONGs, ha revelat que "la nostra utopia seria que la paraula vulneració no estigués associada més amb els drets humans".