La Font del Centenari, un dels conjunts monumentals emblemàtics de la Rambla Nova de Tarragona, recuperarà el seu aspecte original d'aquí a pocs dies, després de l'acte vandàlic d'autoria desconeguda que va patir a final de l'any passat.
La Unitat de Conservació i Restauració de Béns Culturals de la Diputació a Tortosa, referent a Catalunya en recuperació del patrimoni, serà l'encarregada de restituir els elements trencats de la part escultòrica de la font, concretament el cap d'una de les figures i la mà d'una altra. Els treballs, que duraran una setmana aproximadament, començaran el dilluns 11 de febrer amb la col·locació de dues bastides.
L'Ajuntament de Tarragona, titular del monument, va sol·licitar a la Diputació la restauració de les peces malmeses, atès que compta amb la Unitat de Conservació i Restauració de Béns Culturals, inclosa al Servei d'Assistència Ciutadana de la institució supramunicipal. Cal recordar que el concurs públic que es va obrir per poder reparar l'estàtua va quedar desert.
Des de la seva creació, l'any 1993, aquesta unitat ha restaurat centenars d'elements patrimonials d'institucions d'arreu del Camp de Tarragona i de les Terres de l'Ebre, com per exemple el retaule barroc de les Santes Càndia i Còrdula de la Catedral de Tortosa, el telescopi solar Evershed de l'Observatori de l'Ebre i altres aparells científics, peces singulars destinades al futur museu del Monestir de Poblet, la creu de terme medieval de Conesa, o un casc islàmic de ferro trobat en unes excavacions a Tortosa, entre d'altres.
L'actuació a la font
L'Ajuntament de Tarragona s'encarrega d'instal·lar les bastides i d'altres aspectes tècnics per poder dur a terme aquesta restauració. Per la seva part, la Diputació de Tarragona es fa càrrec del cost econòmic de la intervenció, que duran a terme dues tècniques especialistes en conservació i restauració, i que consistiran principalment en la consolidació i estabilització dels elements que es van trencar.
Les dues peces s'adheriran amb materials sintètics adients, a més d'introduir-hi varetes d'acer inoxidable roscades a fi d'augmentar-ne l'adherència. Posteriorment es reompliran els buits i es segellaran les fissures amb morter ajustat a les característiques de textura i color de l'original.
L'actuació es farà amb l'ajut de les bastides i amb la font buida., de 22 anys, i la cambrilenca Marta Acosta, de 21. L'estampida també va fer més de 500 ferits.
La Font del Centenari
El conjunt, obra del reconegut escultor Josep Viladomat i Massanas (Manlleu, 1899 – Andorra la Vella, 1989), està fet de pedra d'Hontoria (Burgos) i es va crear el 1954 per commemorar el centenari de la Rambla Nova. La font està formada per quatre grups escultòrics independents, cadascun dels quals té una figura masculina i un animal envoltats d'elements vegetals: un home i un ós en representació d'Europa; una altra figura humana amb un hipopòtam que al·ludeixen a l'Àfrica; una persona amb turbant acompanyat d'un elefant representant l'Orient, i un altre home amb un cocodril com a símbol de les terres americanes. La part malmesa per l'acció vandàlica és el cap de la figura que representa l'home americà, i la mà de l'escultura de l'africà.
La Diputació s'encarregarà de la restauració de la Font del Centenari
L'Ajuntament de Tarragona s'encarrega d'instal·lar les bastides i altres aspectes tècnics per poder iniciar aquesta acció
ARA A PORTADA
-
Un camió perd les bigues de ferro que transportava i talla l'AP-7 a Tarragona durant sis hores TarragonaDigital
-
Cabra del Camp acaba amb els talls diaris en el subministrament d'aigua potable al Mas del Plata Albert Oliva
-
-
-
El fotògraf Carles Cubos presenta al Teatre Principal de Valls el documental «In-side: viatge d’un outsider» TarragonaDigital
Publicat el 08 de febrer de 2019 a les 08:22
Et pot interessar
-
Societat Denuncien que els contenidors soterrats de Sant Salvador estan «en un estat deplorable»
-
Societat Reus engega noves obres a les voreres en cinc punts de la ciutat amb una inversió de més de 170.000 euros
-
Societat PortAventura World es transforma en un univers de por i diversió amb més de 50 dies de Halloween
-
Societat Un poble del Baix Camp no té cobertura mòbil i d'internet des de fa un mes: es passen la pilota
-
Societat La rehabilitació cardíaca amb fisioteràpia de l'Hospital Joan XXIII és una història d'èxit
-
Societat Adif finalitza les obres al nus ferroviari de Sant Vicenç de Calders per a la seva integració al corredor mediterrani