La festa és per a tothom: la primera revetlla inclusiva de Santa Tecla és un èxit

L'acte se celebra a casa de la geganta Frida, al Centre Cívic de Sant Pere i Sant Pau

Publicat el 18 de setembre de 2019 a les 09:43
Nou pas endavant per a fer de les festes de Santa Tecla més inclusives que mai. Aquest dimarts, el Centre Cívic de Sant Pere i Sant Pau va acollir la primera Revetlla de Festa per a Tothom en la qual hi van participar més de 130 persones.

Carla Aguilar, primera tinenta d'alcalde i responsable de Centres Cívics, en declaracions a NacióTarragona, ha celebrat aquesta nova iniciativa, la qual "és un exemple dels espais tan macos que podem crear si creem xarxa i col·laboració entre diferents agents". En aquest sentit, ha afegit que la primera revetlla "és una demostració més que la festa ha de ser per a tothom" i alhora ha recordat que la "filosofia" del nou govern és que tota la ciutadania pugui gaudir de les festes.

Aguilar ha apuntat que aquesta iniciativa que s'ha celebrat a Sant Pere i Sant Pau és un "èxit" que també serveix per a descentralitzar les festes i alhora per a potenciar els barris. "Qualsevol acte que es faci més enllà de la Muralla també és benvingut i ajuda al fet que tothom tingui actes on anar a divertir-se", ha destacat.

Per la seva banda, Pitu Boronat, director de comunicació i relacions institucionals de Dow i emblema de Festa per a Tothom, ha expressat que aquesta revetlla és "una gran festa inclusiva, perquè a part del públic, dels familiars i amics, hi ha un grup de rock del centre de paràlisi cerebral La Muntanyeta i compta amb l'actuació de DJ Abadia".

Boronat ha explicat que la idea de portar a terme aquesta primera revetlla de Santa Tecla va néixer per la conjunció de diferents aspectes: la Frida resideix a Sant Pere i Sant Pau, volien que el col·lectiu de Festa per tothom es descentralitzés i que es donés a conèixer encara més la geganta inclusiva. "És una experiència pilot" però "la Frida recorrerà altres barris després de festes i altres municipis per fer les festes més inclusives allà on vagi. Això, ens servirà per a veure quina rebuda té", ha matisat. El mateix Boronat ha recordat que aquesta geganta "ens ajuda a progressar" i ha reiterat que val molt la pena viure les festes inclusives perquè "la societat a vegades està contaminada de problemes i baralles i aquí no es viu res de tot això". Sobre això, ha afegit que "aquesta revetlla és màgica, tothom està content i motivat i per això és un èxit".
 

DJ Abadia durant la revetlla inclusiva Foto: Jonathan Oca


Enguany, el col·lectiu Festa per a Tothom celebra el 29è aniversari. L'any 2020 ja en farà 30 que estan al peu del canó.

La revetlla inclusiva ha comptat amb l'actuació del grup de rock AP/PC, d'entitats del barri de Sant Pere i Sant Pau i ha tancat la festa DJ Abadia.

La Frida, a les festes de la Mercè

La geganta inclusiva Frida serà una de les novetats de les festes de la Mercè de Barcelona. La Frida ha estat convidada per participar en aquesta celebració de la capital catalana.

Qui és la Frida?

La geganta està construïda per poder ser portada per persones en cadira de rodes, cegues i/o sordes i fins i tot, per infants. Compta amb un disseny universal que fa possible que tothom la pugui portar, ja que té una estructura, muntada sobre un quadre rodant i mitjançant d'uns braços articulats que es fixen a cadires de rodes manuals i elèctriques, li permeten ser impulsada amb molta facilitat i precisió.

A aquesta geganta també se la pot fer ballar dempeus de manera senzilla, sense necessitat d'utilitzar les espatlleres.