Tot a punt perquè el Vendrell visqui, de l’11 al 14 d’octubre, una nova edició de la Fira de Santa Teresa. Ahir a la tarda, el regidor de Promoció Econòmica, Kenneth Martínez, acompanyat de Salva Rodríguez, president del CIT i de Marc Rodero, representant del Firafoc, van presentar els detalls i principals novetats d’aquest certamen multisectorial, que es celebra al Vendrell des del 1843.
En aquesta edició es consoliden sectors que s’havien posat en marxa en edicions anteriors: la Fira d’abans, el carrer de l’art, l’automoció, la multisectorial, el Firatast i la Handmade. Com a actes paral·lels, el programa d’actes incorporarà de nou la diada castellera, la cercavila dels grups de cultura popular, actuacions musicals, tallers infantils i familiars, atraccions, escenificacions teatrals, el concurs nacional de colles sardanistes i l’automoció, a la zona del Pèlag.
La Fira comptarà amb 73 estands a la Rambla, 10 concessionàries a la zona del Pèlag i 18 talleristes a l’espai Handmade, a la plaça Nova. En aquest espai, durant els dies de fira hi haurà 2 bloggers expertes en bricolatge: @mamicrafter i @Steffidoin, que realitzaran tallers-demostracions patrocinats per les ferreteries Optimus. La carpa Handmade té enguany un augment significatiu de les disciplines i una programació de 40 tallers. També incorporarà un espai de creativitat on els nens i nenes podran pintar murals diferents cada dia gràcies al patrocini d’MTM i Carlin.
Pel què fa a les novetats del programa d’actes, en destaca la primera edició de la primera Mostrade Bestiari de Foc del Vendrell, Firafoc, que se centrarà el divendres 12 d’octubre, a partir de les 5 de la tarda, a l’Avinguda Jaume Carner, davant del Centre cívic L’Estació. Consistirà en una plantada de bèsties, seguida de batucades i enceses de lluïment, ja cap al capvespre. Marc Rodero va explicar que amb aquest acte els grups de foc veuen complert l’objectiu de ser més visibles a la Fira de Santa Teresa, al nivell que ho estan els grups de cultura popular.
També a l’Avinguda Jaume Carner tindrà lloc una altra de les novetats de la Fira d’enguany, que arriba amb la recuperació del concert de nit. Enguany, el grup La Desbandada presentarà el seu nou disc “Acabamos de empezar”, el dissabte 13 d’octubre, a partir de les 12 de la matinada. Amb motiu d’aquest concert i del Firafoc, l’Avinguda Jaume Carner estarà tallada al trànsit la tarda dels dies 12 i 13 d’octubre.
Altres novetats d’enguany són l’exhibició de gossos de cerca, el diumenge 14, a partir de les 6 de la tarda, al capdavall de la Rambla, o la presència de la DO Penedès al Firatast, presentant vins i clàssics del Penedès dels què se’n podrà fer degustacions amb copa de vidre.
En l’àmbit més estrictament empresarial, el dijous 11 d’octubre, a partir de les 10 del matí, al Museu Deu es durà a terme la Jornada “La franquícia com a oportunitat de negoci”. Organitzada per L’EINA Espai Empresarial, amb la col·laboració de General de Franquicias, l’Associació de Comerciants del Vendrell (CIT) el Pla de Barris i el Banc de Sabadell, l’objectiu que es persegueix és doble: donar informació sobre les franquícies i crear un espai de trobada entre emprenedors, empresaris, marques franquiciadores interessades a instal·lar-se al Vendrell i propietaris de locals disponibles i immobiliàries, per estimular la creació de nous negocis.
Al final de la jornada es farà una presentació de l’enquesta “Perfils i necessitats del comerç del Vendrell”, realitzada durant el passat mes de juny als comerciants de la zona centre i dels barris del Tancat i de França.
D’altra banda, i escalfant motors per a la Fira, el CIT organitza la primera desfilada del comerç vendrellenc. Serà el dissabte 6 d'octubre a la plaça Nova, a partir de les 21h. Una quinzena de comerços del municipi hi mostraran els nous productes de la temporada de tardor i hivern. A més, durant els dies de Fira també organitza una gimcana per als més joves i el sorteig de diversos vals de compra.
ARA A PORTADA
-
-
La victòria electoral de Klein s'acaba imposant a Cambrils després de dos anys «agitats» Sandra Pérez
-
Salou: dos anys còmodes per a Pere Granados amb Hard Rock i la capitalitat cultural marcant l'agenda Antonio Ramos Llauradó
-
Què fer el cap de setmana del 30 i 31 de maig i 1 de juny a la demarcació de Tarragona? TarragonaDigital
-
Illa garanteix als inversors coreans que la planta de Mont-roig tirarà endavant malgrat el rebuig ecologista Bernat Surroca Albet
Publicat el 03 d’octubre de 2018 a les 17:20
Et pot interessar
-
Societat Alerten d'atacs contra les colònies felines de Reus i altres incidents amb els gats comunitaris
-
Societat La Barnahus aconsegueix reduir el temps dels procediments judicials a Tarragona i Lleida
-
Societat Un estudi fet a Tarragona alerta que l'exposició al fum del tabac és un «perill» especialment pels infants
-
Societat El Mercat Central de Tarragona torna a cuinar el peix fresc dels clients els divendres i dissabtes
-
Societat La connexió Tarragona i Salou-PortAventura, tallada per unes obres
-
Societat L'alcalde d’Aiguamúrcia Òscar Sendra, nou vicepresident de la Federació de Municipis de Catalunya