La Firagost 2023 tindrà tres porrons commemoratius. Recauran en dues persones rellevants i a un restaurant, per la seva tasca en la promoció, conservació i utilització del porro per beure vins i caves.
El premi a l'Ambaixador del Porró 2023 s'ha atorgat al Sr. Jonathan Nuevo, impulsor del Blog Gastronòmic i el perfil a Instagram i xarxes socials Esmorzars de Forquilla, amb més de 14.000 seguidors. El jurat ha reconegut la tasca de promoció que fa el Sr. Jonathan Nuevo a les seves publicacions al perfil Esmorzars de Forquilla. Sempre fa servir el porró a totes les seves publicacions i imatges. Això l'ha convertit en un dels grans promotors catalans d'aquest art i del fet de beure vi amb porró.
Pel que fa al Restaurant Porronaire d'Honor 2023, el jurat ha decidit atorgar el premi al Restaurant El Vinyet, de Vila-rodona. Aquest restaurant es caracteritza per oferir sempre un porró de vi blanc, negre o un porró de cava a les taules del seu restaurant.
I el títol de Porronaire d'Honor 2023, ha estat concedit a Oriol Pérez de Tudela, persona molt vinculada al món de l'enologia i del vi, i especialment per ser una de les persones impulsores de l'organització del Concurs de beure vi amb porró de la Firagost i per ser un dels conservadors de l'art de saber tastar i beure vi amb porró.
El lliurament dels tres porrons es farà el dia 1 d'agost de 2023, aproximadament a tres quarts de vuit del vespre, en el transcurs del Tast de Vi amb porró, a l'escenari que hi ha al Pati, coincidint amb la inauguració de la Firagost 2023 per part de les autoritats.
Els premis són uns porrons que han estat dissenyats pel mestre vidrier Rafa Abdón, del Museu i Forn del Vidre de Vimbodí i Poblet. Tots ells estan signats pel vidrier.
La Firagost 2023 anuncia les persones que rebran els porrons commemoratius
El lliurament dels tres porrons es farà el dia 1 d'agost
ARA A PORTADA
-
Torredembarra exigeix una solució la circulació de trens amb mercaderies perilloses pel nucli urbà TarragonaDigital
-
-
El Fòrum de la Justícia de Tarragona costarà 94,2 milions i tindrà gairebé 40.000 m²: «És un dia històric» Antonio Ramos Llauradó
-
Cornudella de Montsant rebutja formar part del parc natural de les Muntanyes de Prades TarragonaDigital
-
L'Ajuntament del Vendrell instal·larà 45 noves càmeres de videovigilància als carrers del municipi TarragonaDigital

- Albert Oliva
- Responsable de l'edició Alt Camp i l'edició Conca de Barberà de TarragonaDigital
Publicat el 24 de juliol de 2023 a les 17:15
Et pot interessar
-
Societat Set projectes de recerca reben finançament de la URV per ajudar en zones desfavorides
-
Societat La Fundació PortAventura recapta més de 125.000 euros en el seu XIV Sopar Solidari
-
Societat Reus senyalitza diferents espais del cementiri per recordar els caiguts durant la guerra
-
Societat La Fundació Ciutat de Valls obre una nova convocatòria de les beques Europa de mobilitat internacional
-
Societat Presenten els projectes finalistes de la desena edició del TGN Start-up
-
Societat L'Ajuntament de Riudoms aprova construir una nova xarxa pluvial al Molí d'en Marc