Impuls als habitatges de lloguer social a Valls. El Govern ha anunciat aquest 2023 la construcció directa de més de 2.100 pisos de lloguer social en diferents municipis de Catalunya, amb una inversió de 284 milions d’euros. A través de l’Incasòl, el Departament de Territori ha iniciat la construcció d’habitatges a 36 municipis. Concretament, a Valls, se'n construiran 30.
Els habitatges construïts directament per l’Incasòl tiren endavant en sòl propi de la Generalitat o a través de diferents acords signats amb ajuntaments, en els quals el municipi cedeix gratuïtament un terreny per a 75 anys. En aquests casos, l’Incasòl construeix els pisos i l’Agència de l’Habitatge de Catalunya els gestiona i defineix, juntament amb cada municipi, els criteris d’adjudicació.
Segons dades facilitades pel departament de Territori, hi ha promocions en marxa a un total de 38 poblacions: Valls, Barcelona, Badalona, Badia del Vallès, Begues, Blanes, Castellar del Vallès, Figueres, Granollers, Girona, l’Hospitalet de Llobregat, Igualada, Lliçà d’Amunt, Lloret de Mar, El Masnou, Mataró, Mollet, Montmeló, Olesa de Montserrat, Palau-solità i Plegamans, Pineda, Polinyà, Reus, Ripollet, Rubí, Sabadell, Santa Coloma de Gramenet, Sant Adrià del Besòs, Sant Boi de Llobregat, Sant Pere de Ribes, Sant Sadurní d'Anoia, Sant Vicenç de Castellet, Teià, Terrassa, Viladecans i Vilafranca.
Els més de 2.100 pisos de construcció directa de l’Incasòl formen part del programa de la Generalitat per ampliar el parc social amb 10.000 habitatges fins el 2026, un objectiu al qual s’hi preveu arribar a través de diferents vies. Un altre dels canals que per ampliar el parc és a través d’ajudes públiques a les promocions liderades per ajuntaments o cooperatives, un sistema amb què s’han impulsat enguany 5.000 habitatges. Una tercera via són els pisos que l’Incasòl ha comprat i preveu adquirir a grans tenidors.
La Generalitat impulsarà la construcció directa de 30 habitatges de lloguer social a Valls
Es tracta d'un acord signat amb l'Ajuntament de Valls
Ara a portada

- Albert Oliva
- Responsable de l'edició Alt Camp i l'edició Conca de Barberà de TarragonaDigital
Publicat el 07 de novembre de 2023 a les 10:17
Actualitzat el 07 de novembre de 2023 a les 10:18
Et pot interessar
-
Societat El Baix Penedès queda exclòs de l'ampliació de la Línia 8 de Rodalies
-
Societat Les obres del barri de Rodríguez Pita de Segur comencen dimarts
-
Societat Santa Oliva aprofita les vacances escolars per fer millores als centres educatius
-
Societat Salou incrementa la presència de la Policia Local als carrers durant la Setmana Santa