Alerta Solidària critica "la posició especialment repressiva" de la Generalitat en el cas dels tres joves condemnats a un any de presó i multes per les protestes postsentència el 15 d'octubre de 2019 a la ciutat de Tarragona.
Les defenses dels joves han recorregut contra la sentència del jutjat penal 1 de Tarragona i la lletrada del Govern s'hi oposa "amb un escrit de cinc pàgines" on exposa "les raons" per les quals considera que cal ratificar la sentència condemnatòria contra tres dels quatre independentistes jutjats. L'organització antirepressiva de l'Esquerra Independentista assegura que la Fiscalia "es limita a demanar una impugnació força genèrica" mentre que la Generalitat referma la sentència.
Alerta Solidària reitera que "sovint la repressió espanyolista ve protagonitzada pels qui diuen treballar, cínicament, per la defensa dels interessos com a poble". L'entitat recorda que aquest procediment penal va arrencar amb 22 persones detingudes amb la col·laboració dels Mossos d'Esquadra, 18 de les quals van formar part de la causa judicial. També que la Generalitat demanava iguals penes de presó que el Ministeri Fiscal, un any de presó per als quatre imputats, un dels quals va ser absolt perquè no es va poder acreditar que hi participés.
En la sentència condemnatòria per un delicte d'atemptat i de lesions lleus, el magistrat veu provat que els tres condemnats van empènyer agents dels Mossos d'Esquadra i que dos dels policies van patir danys en un dit de la mà, contusions a l'espatlla i al canell. A més d'un any de presó els va imposar la quantitat de 302,74 euros i 572,09 en concepte de responsabilitat civil i de multa, així com les costes processals.
La Generalitat vol ratificar la pena als condemnats per protestes postsentència a Tarragona
Alerta Solidària lamenta que la defensa del Govern s'oposi al recurs dels tres joves, entre els quals hi ha el regidor de la CUP a Reus, per la sentència d'un any de presó
ARA A PORTADA
-
El sector turístic de Tarragona creix aquest 2025: es freguen els 22 milions de pernoctacions TarragonaDigital
-
-
-
Surten a la venda les entrades de «Trencadís», el gran espectacle que iniciarà l'Any Gaudí a Reus TarragonaDigital
-
Neix «Anem a l'Ample», la nova proposta nadalenca i comercial amb la nova imatge del carrer Ample de Reus TarragonaDigital
Publicat el 28 de març de 2024 a les 12:12
Et pot interessar
-
Societat
Últims dies per presentar propostes als Pressupostos Participatius de Reus
-
Societat
L'Ajuntament d'Altafulla instal·la dos nous radars de velocitat al municipi
-
Societat
Es posen a disposició de la ciutadania les entrades del Magatzem Reial de Tarragona
-
Societat
Valls programa activitats infantils gratuïtes amb canguratge per a infants i adolescents durant Nadal
-
Societat
Riudecols construeix una canonada per millorar l’abastiment d’aigua potable
-
Societat
L'Ajuntament de Tarragona asfaltarà un nou tram del carrer de Pere Martell
