Prop de 300 persones s'han manifestat aquest dijous al vespre pels carrers més cèntrics de Tarragona per defensar la sanitat pública. El Grup de Treball havia convocat aquesta mobilització després de lliurar avui al matí les 4.500 signatures recollides en els darrers mesos per tal que l'atenció primària recuperi la presencialitat i revertir les retallades prèvies a la pandèmia. Segons han denunciat, la delegada de Salut, Dolça Cortasa, no ha volgut rebre els allà concentrats.
La mobilització s'ha iniciat a les set del vespre des de la plaça Imperial Tàrraco. Grups veïnals dels barris de Ponent s'han sumat a la protesta i fins i tot han dut les seves pròpies pancartes. A les parets i senyals de trànsit per on passaven, alguns hi enganxaven el missatge "Retallar la sanitat mata", mentre s'anaven cridant consignes com ara "la llista d'espera ens desespera", "Argimon la sanitat no es toca, "sanitat pública i de qualitat, "la salut no és un negoci, "retallar en sanitat és assassinat, "falten bates, sobren corbates o "menys medicació i més atenció".
[noticia]44624[/noticia]
Després de recórrer el carrer Prat de la Riba han enfilat pel carrer Gasòmetre, després al carrer Unió i finalment s'han aturat a la Rambla Nova, davant de l'edifici sindical. Allà han llegit un manifest per cloure la convocatòria.
El Grup de Treball, segons ha assenyalat la seva portaveu, Sílvia Labudio, esperarà ara alguna reacció per part del Departament de Salut. A la ciutat de Tarragona fa pràcticament dos anys que s'organitzen concentracions davant dels centres d'atenció primària. Les més persistents han estat a Bonavista i a la Granja, si bé també n'hi ha hagut en altres punts de la ciutat. Amb aquesta mobilització, els convocants esperen reprendre l'acció al carrer perduda en els darrers mesos.
«La llista d'espera ens desespera»: torna a ressonar el crit en defensa de la sanitat pública a Tarragona
Societat
Prop de 300 persones han secundat la convocatòria del Grup de Treball en Defensa de la Sanitat Pública
ARA A PORTADA
-
Successos Un mort i un ferit crític mentre feien tasques de manteniment al Mercat Central de Tarragona Natàlia Pinyol / Agències
-
Cultura Tarragona dona el tret de sortida a les festes de Santa Tecla 2026 amb la La Crida Antonio Ramos Llauradó
-
Societat La Diputació de Tarragona millorarà dos dels pavellons de l'antic preventori de la Savinosa ACN
Publicat el
07 d’abril de 2022 a
les 20:16
Et pot interessar
-
Societat
La justícia obliga a desmantellar el passeig marítim de Jardins El Paradís de Mont-roig del Camp
-
Societat
La nova fiscal en cap de Tarragona es fixa com a prioritats els menors, les víctimes i les persones vulnerables
-
Societat
La URV estrena parcialment la renovada Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
-
Societat
Dol a Cambrils per la mort de Siscu Morell, referent de la lluita contra l'ELA
-
Societat
Tarragona inverteix més de dos milions d'euros en millores als centres escolars els dos darrers anys
-
Societat
Els pagesos del Camp de Tarragona preveuen enguany una millor collita d'avellana: s'arribarà a les 5.000 tones
