Un làser ha travessat aquest dimecres a la nit diversos carrers de la Part Alta i el centre de Tarragona, en el primer dia de les festes de Santa Tecla. De fet, ho farà cada nit d'aquí fins dissabte, de 9 de la nit a 1 de la matinada sortint de la Catedral i acabant a la Rambla Nova. La intervenció artística és a càrrec d'Antoni Arola, un tarragoní que dissenya amb la llum per tal d'impactar el públic. El seu significat: dibuixar un recorregut a l'aire en honor al 700 aniversari de l'arribada de la relíquia del braç de Santa Tecla.
Per fer-ho possible, utilitza 5 equips làser i 3 miralls que permeten d'una banda traçar la ruta als visitants, i d'altra experimentar amb la capacitat que té el làser de projectar-se al cel i al mar, deixant que aquest continuï la seva ruta lumínica d'1,6 quilòmetres.
Arola, a més, compta aquests dies amb una nova exposició al Museu d'Art Modern de Tarragona. Amb el títol "Reflexions", l'artista escriu notes amb feixos i espurnejos, descriu ritmes i harmonies lumíniques i luminescents, ens fa ballar al so de la seva mirada.
Antoni Arola (Tarragona, 1960) estudia disseny a l'escola EINA, a Barcelona, i funda Estudi Antoni Arola el 1994. La seva eterna i contínua recerca de la bellesa, inspirada en les cultures ancestrals i en la seva particular visió de la llum, li confereixen una versatilitat singular que filtra a través de cada disseny. Els projectes actuals els desenvolupa, cada vegada més, a camí entre l'art i el disseny i són propostes artístiques on la llum i el color són eixos vertebradors per a conquerir l'espai. Compagina la seva carrera professional amb la docència, workshops, l'experimentació artística i l'investigació lumínica en diferents països. Premi Nacional de Disseny 2003, cinc vegades Delta de Plata, RedDot i dues IF Gold.
La «llum de Santa Tecla» travessa Tarragona per celebrar el 700 aniversari de l'arribada del braç
L'acció artística d'Antoni Arola es podrà veure cada nit fins al pròxim dissabte
ARA A PORTADA
-
Indignació, incertesa i nervis entre els usuaris de Renfe a Tarragona en la segona jornada sense trens TarragonaDigital
-
La Generalitat i els maquinistes arriben a un acord per restablir el servei de Rodalies M. Orts | G. Delso | M. Descals | N. Pinyol
-
-
El calendari de la nova biblioteca de Tarragona a la Tabacalera, pendent de la redacció del pla funcional TarragonaDigital
-
Renfe habilita tres busos des de l'estació de Tarragona per connectar amb els municipis de l'entorn i l'Ebre TarragonaDigital
Publicat el 15 de setembre de 2021 a les 22:05
Et pot interessar
-
Societat
Posen data a la transformació de l'edifici de la cooperativa agrícola de Roda de Berà en un aparcament
-
Societat La Conca de Barberà consolida els millors resultats de recollida selectiva de brossa
-
Societat
S’instal·len 23 noves càmeres de videovigilància al Morell
-
Societat
Instal·len una acció artística sorpresa al centre històric d'Alcover
-
Societat
Posen en marxa un servei de bus llançadora a Tarragona entre les estacions de trens i autobusos
-
Societat
Cambrils treu a concurs públic les 18 guinguetes de les platges
