La Marina Port Tarraco es queda sense el seu gran projecte d'outlet de moda

Grupo Rosell descarta tirar endavant el projecte comercial per la manca d'entesa econòmica amb la propietat de la marina

Publicat el 29 de juliol de 2014 a les 17:20
Recreació gràfica del projecte 'City Outleting' que el Grupo Rosell tenia projectat a la Marina Port Tarraco Foto: notíciestarragona

Els locals de Port Tarraco continuaran en desús una temporada més, després que la propietat de la marina i el Grupo Rosell hagin descartat la possibilitat d’implantar l’’outlet’ de roba anunciat el passat mes de març i que havia d’obrir portes aquest mateix estiu de 2014. Tant  des de la propietat de la marina com des de la direcció del Grupo Rosell s’argumenta la manca d’entesa econòmica entre ambdues parts com a principal impediment per tirar endavant un projecte que havia de dinamitzar la part baixa de la capital tarragonina amb una gran zona comercial amb 35 botigues i amb les principals marques de roba del panorama internacional.

Iñigo Rosell, conseller delegat de l’empresa tarragonina Grupo Rosell, confirmava a notíciestgn que l’outlet no es farà a la zona portuària. «La marina era una bona oportunitat per desenvolupar un projecte d’aquestes característiques,  ja que l’espai era idíl·lic i està en desús, però al final ha estat impossible assolir un acord econòmic satisfactori amb la propietat qatariana de Port Tarraco». El conseller delegat del Grupo Rosell, malgrat la no-consecució del projecte, assegura que «hem fet molta feina durant els darrers mesos i hem invertit diners, però aquesta feina ens ha servit per comprovar que les marques de roba estan molt interessades a instal·lar-se a un emplaçament com Tarragona». És per això que el Grupo Rosell manté la seva intenció d’obrir un gran outlet a Tarragona, «o en algun altre municipi de la Costa Daurada» abans de 2017. «El nostre projecte de City Outleting continua vigent», assegura Rosell. «No es farà a Port Tarraco, però ara busquem uns terrenys, preferiblement a la ciutat de Tarragona, per crear el nostre propi projecte sense necessitat de la intervenció de tercers. La nostra intenció és un trobar un emplaçament idoni que ens permeti destinar uns 10.000 metres quadrats de superfície comercial outlet. Els inversors i les marques ja les tenim gràcies a la feina feta durant aquests mesos», apunta el conseller delegat del Grupo Rosell. Qüestionat sobre l’emplaçament d’aquest nou projecte d’outlet, que tindria unes característiques similars a les de la Roca Village de la Roca del Vallès (Barcelona), Rosell no vol desvetllar possibles ubicacions. Un equipament d’aquestes característiques, però, requereix unes bones comunicacions (fet que no es produïa en el cas de Port Tarraco) i ha d’estar preferiblement ubicat en un espai que es complementi amb altres ofertes comercials i d’oci i amb grans fluxos de població. Així, seria lògic que es busquessin terrenys pròxims a zones comercials com les Gavarres o grans complexos turístics com Salou o PortAventura.

A banda de la manca d’entesa econòmica amb la propietat qatarí de Port Tarraco, el Grupo Rosell s’ha trobat amb una altra dificultat que ha comportat descartar l’outlet a la zona portuària. La Generalitat de Catalunya, en principi, només autoritzava l’ocupació de 1.300 metres quadrats de superfície comercial als locals de la marina, metres totalment insuficients per al projecte d’outlet previst inicialment, que implicava ocupar els 5.500 metres quadrats de locals que hi ha actualment a Port Tarraco.

Nou intent fallit

La caiguda del projecte de l’outlet és el tercer intent fallit, almenys conegut, per tal de trobar un ús als locals buits de Port Tarraco des que el capital qatarí es va quedar la concessió d’aquest espai en terrenys portuaris.

Des d’aleshores l’empresa gestora de Port Tarraco ha tingut sobre la taula diverses possibilitats per donar un altre ús als locals comercials buits a la zona, però totes han resultat inviables. Una de les opcions descartades per la propietat qatariana va ser la d’acollir el nou emplaçament del Casino de Tarragona, que des de fa més d’un any està buscant alternatives a l’actual ubicació de l’Hotel Imperial Tarraco. Una segona opció va ser El Corte Inglés, que durant mesos va negociar amb Port Tarraco per instal·lar a la marina un establiment de luxe pensat per als usuaris dels iots que ancoren amb regularitat a les instal·lacions. Aquesta opció ha quedat ajornada i, atesa la marcada opció comercial que adquirirà la zona amb la posada en marxa de l’outlet, amb marca i identitat pròpia, la futura entrada d’El Corte Inglés quedaria ja descartada per la mateixa cadena de grans superfícies. Fins a la data, l’explotació dels locals comercials de Port Tarraco ha quedat, doncs, reduïda a un fet residual, cosa que ha derivat en un lloc poc transitat per la mateixa gent de Tarragona, tot i que es tracta d’un dels paratges més idíl·lics de la ciutat.

Port Tarraco, en converses amb altres operadors

El gerent de la Marina Port Tarraco, Marc Colls, ha confirmat que el projecte d’outlet del Grupo Rosell ha estat inviable per la incapacitat de trobar un acord econòmic satisfactori per a ambdues parts. La propietat qatariana de la marina, amb seu a Barcelona, hauria requerit a Grupo Rosell un seguit de condicions que l’empresa tarragonina no hauria estat disposada a acceptar, ja que la posada en marxa d’un equipament d’aquestes característiques, amb més de 5.000 metres quadrats de superfícies i una trentena de botigues, requeria una important inversió econòmica. Marc Colls, en declaracions a notíciestgn, ha assegurat que «no existeix cap mena de confrontació amb Grupo Rosell. Al contrari, estem molt agraïts per la feina que han desenvolupat durant aquest període». Qüestionat sobre el futur de la Marina Port Tarraco, pràcticament en desús des que el capital qatarià es va adjudicar la concessió de l’espai portuari, Colls ha assegurat que «continuem treballant en la mateixa línia de dotar la Marina Port Tarraco d’un contingut atractiu i que serveixi per dinamitzar la zona». En aquest sentit, des de la direcció de la marina s’assegura que «estem en converses amb un altre operador molt important que estaria en condicions de desenvolupar un projecte similar al que hem estat negociant amb el Grupo Rosell. A banda d’aquesta línia, estem treballant en altres que poden donar resultats d’aquí a poc temps».
L’anunci de la creació de l’outlet de roba a la marina es van fer el passat mes de març, després que la propietat de Port Tarraco i el Grupo Rosell signessin una declaració d’intencions per tirar endavant la creació de l’equipament comercial a la zona. L’objectiu inicial era obrir les botigues aquest mateix mes d’agost de 2014, fet que ha estat impossible davant de la manca de concreció dels detalls econòmics entre Grupo Rosell i la propietat de la marina Port Tarraco. El precontracte signat per ambdues parts incloïa unes clàusules de penalització per incompliments de terminis que, en prinicipi, no seran executades per cap de les dues parts.