La policia espanyola ha distingit aquest divendres els hotels que van allotjar agents del cos en el marc del dispositiu per l'1-O a la demarcació de Tarragona. En concret, s'ha reconegut l'Hotel Gaudí, de Reus, i el grup Best Hotels, a Salou. El comissari en cap de la policia espanyola a Tarragona, Carlos Yubero, ha explicat que aquest és un reconeixement que el cos tenia "l'obligació moral de fer" perquè "sense el seu suport, no hauríem pogut exercir la nostra funció a Tarragona".
La distinció s'ha fet en l'acte commemoratiu del 194 aniversari de la creació del cos, on s'ha lliurat medalles i diplomes a agents i altres persones com a agraïment per la seva tasca o col·laboració amb la policia espanyola. En el discurs públic, Yubero ha animat els policies a continuar treballant com ho han fet "en els moments difícils que ens ha tocat afrontar recentment".
La policia espanyola ha fet el reconeixement als establiments que van acollir agents destinats a Catalunya en el marc de l'operatiu del referèndum de l'1 d'octubre, com el Grup Best Hotels i l'hotel Gaudí, a Reus. Davant d'aquest últim allotjament, precisament, es van produir protestes per rebutjar les càrregues policials l'1-O i l'ajuntament del municipi va impulsar un manifest per demanar als hotelers de la ciutat que fessin allò "adequat i necessari perquè de manera immediata abandonen el municipi". Per aquest text i per les protestes hi ha diversos investigats per delicte d'odi. Yubero ha admès que el cos va rebre les protestes amb "certa incomprensió" perquè "no és de gust que t'estiguin assetjant" però que és una qüestió que assumeixen perquè és la seva feina.
El comissari en cap també ha explicat que, darrerament, el cos ha viscut una situació "una mica tensa" però ha reafirmat que la policia espanyola està compromesa amb "l'aplicació estricta de la llei, i sotmetiment a les decisions dels òrgans jurisdiccionals, dels tribunals de justícia, de la fiscalia" i que continuen col·laborant amb la resta de cossos policials, com els Mossos d'Esquadra.
En el discurs, Yubero ha emplaçat els agents a "enfortir" dia a dia les guies de l'actuació policial, com "la indestructible vocació de servei als ciutadans, l'amor a Espanya o el compliment de les lleis". "La nostra ètica professional ens exigeix intervenir amb neutralitat i imparcialitat, per tal d'evitar qualsevol actuació discriminatòria o arbitrària. No és possible exigir i defensar els drets i llibertats sense complir inexcusablement amb la legalitat", ha assenyalat el comissari en cap.
Així, ha dit que el cos constitueix "una de les més importants parts de la línia defensiva de l'Estat de dret davant de tot aquell que pretengui vulnerar-lo". "Vull demanar-vos que seguim persistint en la professionalitat i dedicació al compliment de la nostra funció, com heu demostrat de forma especial en els moments difícils que ens ha tocat afrontar recentment", ha conclòs Yubero, abans d'iniciar el repartiment de medalles i diplomes als reconeguts.
Durant el discurs, el comissari en cap a Tarragona també ha aprofitat per apuntar que s'han fet un centenar d'operacions per desarticular organitzacions criminals, per estafes, contra la salut pública per tràfic de drogues, pornografia infantil o pederàstia, per lluitar contra el tràfic de persones o contra delictes d'odi o informàtics.
A l'acte també hi ha assistit el subdelegat del govern espanyol a Tarragona, Jordi Sierra, qui ha celebrat l'acció contra el jihadisme que fa la policia espanyola, ha tingut un record per les víctimes de l'atemptat de Barcelona i Cambrils i ha expressat el seu suport a la reivindicació dels agents de la policia espanyola sobre l'equiparació salarial amb la resta de cossos de seguretat.
La policia espanyola distingeix «per obligació moral» els hotels de Tarragona que van allotjar agents per l'1-O
El comissari en cap a la demarcació anima el cos a seguir treballant com ho ha fet "en els moments difícils" recents
ARA A PORTADA
-
L'Aeroport de Reus tanca el seu millor any des del 2011: 1,33 milions de passatgers el 2025 TarragonaDigital
-
Inversió milionària del govern espanyol per garantir el servei de Rodalies a les comarques de Tarragona TarragonaDigital
-
Els Pets començaran la segona part de la gira «Cantant les 40» amb un concert a Constantí TarragonaDigital
-
Els edificis que l'Ajuntament de Tarragona compri per tanteig i retracte es destinaran a lloguer social TarragonaDigital
-
Tret de sortida a les obres de Santiyán, l’equipament sociocomunitari de la Part Baixa de Tarragona TarragonaDigital
Publicat el 02 de març de 2018 a les 22:00
Et pot interessar
-
Societat
L'Ajuntament de Tarragona amplia els supòsits d'aplicació de la tarifa social de la taxa de residus
-
Societat
Cau un premi de l'Euromillones de més de 200.000 euros a Valls
-
Societat
Comencen les obres d’asfaltat provisional de la zona del Pati de Valls
-
Societat
Impulsen tallers, visites teatralitzades i reptes en família per als infants de Valls
-
Societat
Reus es consolida com a destinació nadalenca de referència a Catalunya: 2,3 milions de visitants
-
Societat
Arriba la 460a edició de la Fira de Sant Vicenç de l'Espluga de Francolí
