Tarragona ha viscut un pont de Setmana Santa amb el cartell de "complet" en molts establiments hotelers i de restauració i reserves d'activitats culturals, coincidint amb el possiblement darrer cap de setmana del relaxament de les restriccions de mobilitat entre comarques. Turistes catalans i d'altres països s'han apropat a visitar també alguns monuments de l'antiga Tàrraco romana i s'hi han trobat cues, especialment pronunciades tant dissabte com diumenge.
Segons fonts dels treballadors del Museu d'Història de Tarragona, aquestes llargues cues s'haurien produït d'una banda per l'augment d'afluència, però també per l'escassetat de personal. En un dels espais més visitats del conjunt patrimonial de la ciutat, la capçalera del Circ romà, la cua arribava a la mateixa vorera de la Rambla Vella, mentre que també s'han vist fileres de gent en altres indrets.
[noticia]38718[/noticia]
La manca de contractacions per substituir o ampliar la plantilla del Museu d'Història -reclamada pel mateix ens a l'Ajuntament- ja fa temps que s'acusa. Per exemple, en la celebració de Tàrraco Viva al passat mes d'octubre. Altres anys, preveient un increment del turisme, el consistori tirava de la borsa de treball des de Setmana Santa fins a la tardor, però ara la política és iniciar les contractacions al mes de juny i finalitzar-les al setembre, tot plegat malgrat haver-hi tres baixes de llarga durada.
A conseqüència d'aquest fet, per exemple, a la capçalera del Circ romà aquest diumenge només hi havia 2 treballadors, per a vigilància i taquilla. L'alcalde, Pau Ricomà, ha assegurat que les cues eren tan sols derivades del control d'aforament, en un monument que té sortida també per la Torre del Pretori. Això ha obligat a endarrerir l'entrada de turistes. Aquest mitjà ha intentat parlar amb el responsable de l'àrea de Patrimoni, Hermán Pinedo, sense èxit. De moment es desconeix si, de cara a Tàrraco Viva, hi haurà algun reforç puntual de personal.
[noticia]40928[/noticia]
L'afluència de turistes i l'escassetat de personal provoca llargues cues als monuments de Tarragona
L'Ajuntament manté la seva política de no ampliar plantilla del Museu d'Història malgrat la previsió per aquest pont de Setmana Santa
ARA A PORTADA
-
-
-
Cornudella de Montsant honra la memòria de Joan Busquets, l'alcalde republicà afusellat pel franquisme TarragonaDigital
-
Gir en el cas de la dona que va aparèixer morta en un barranc a Riudecanyes: detenen la seva parella TarragonaDigital
-
La inflació baixa lleugerament fins al 2,8% al novembre a la demarcació de Tarragona TarragonaDigital
Publicat el 04 d’abril de 2021 a les 21:15
Et pot interessar
-
Societat
La comunitat portuària de Tarragona es reuneix per celebrar la XXII edició dels Premis APPORTT
-
Societat
S'inicien les inscripcions a les activitats del nou trimestre del Centre Cívic de Valls
-
Societat
Presenten un nou llibre sobre la icònica Casa Navàs de Reus
-
Societat
Presenten «Veïnes, a peu de carrer», un homenatge a les dones referents de Reus
-
Societat Descens notable del Gran Recapte en les donacions d'aliments a les comarques de Tarragona
-
Societat
Pas endavant en la construcció dels nous equipaments al Carrilet de Reus
