Desenes de persones han omplert aquest dijous la plaça del Rei de Tarragona per participar de la Remulladeta. Preparades des de força abans de l'hora fixada, les 12 del migdia, mares, pares i fills i filles estaven a punt quan l'animador Jordi Cartanyà ha iniciat la seva actuació. La primera font a brotar ha estat la de la síndria, per aclamació del públic, mentre que tot seguit ha estat el torn del càntir, després la petxina i finalment el carro.
Tant els infants de menys de 12 anys com els seus progenitors estaven convidats a ser part d'un esdeveniment que cada any té més implantació a la ciutat i que vol donar cabuda a una porció dels tarragonins que prefereixen evitar les aglomeracions de la nit de revetlla de la festa major. Precisament aquest dijous a partir de les onze de la nit la plaça del Rei tornarà a ser escenari d'un concert i alhora la Remullada, la cita imprescindible especialment per als joves.
Mentrestant, la ciutat es prepara per rebre de forma oficial l'aigua provinent de Sant Magí de la Brufaganya. Aquests últims dies una comitiva l'ha anada a buscar fins a la Conca de Barberà en carruatges tradicionals i fent el camí també a peu. A partir de les sis de la tarda, aquesta mateixa comitiva travessarà diferents carrers del centre de Tarragona fins arribar al portal del Carro, on gegants i colles castelleres la rebran tal com és tradició.
Aquesta és la primera festa major de Sant Magí que es pot celebrar amb normalitat des de l'inici de la pandèmia. L'únic que la fa diferent és que l'Ajuntament de Tarragona ha decidit implementar algunes mesures d'estalvi d'aigua a causa dels episodis de sequera.
L'aigua remulla els infants de Tarragona en la festa major petita
Sant Magí encara aquest dijous i divendres els moments més intensos de la celebració patronal
ARA A PORTADA
Publicat el 18 d’agost de 2022 a les 12:56
Et pot interessar
-
Societat
El Morell crea un nou espai de debat dels veïns amb l'alcalde
-
Societat Reus reforça l'atenció a les persones en situació de vulnerabilitat per fred intens
-
Societat
L'Ajuntament de Tarragona allotja nou persones sense sostre durant la nit per les baixes temperatures
-
Societat
La platja Punta d’en Guineu, escenari del primer bany de l'any 2026 a Roda de Berà
-
Societat
Torredembarra compra bicicletes per fer classes d’educació viària als infants
-
Societat
Marcos Galindo és el primer nadó de 2026 al Camp de Tarragona
