L’Ajuntament de Montblanc ha enviat un comunicat a les persones propietàries de parcel·les per recordar les normatives en concepte de neteja d’aquests espais de la vila. I és que, segons l’Ajuntament, als diferents barris de Montblanc existeix un significatiu nombre de parcel·les amb excés de vegetació i, en alguns casos, en un lamentable estat d'abandonament i brutícia.
Aquesta situació pot donar lloc a la proliferació de plagues d’animals no desitjables, com les com rates, així com constituir un focus d'incendi durant tot l'any, i fer-se potencialment perillós en els mesos d'estiu.
D'acord amb la legislació urbanística vigent a Catalunya els propietaris de les finques estan obligats a mantenir-les sempre, i especialment en la temporada d'alt risc d'incendi, en les condicions de seguretat, salubritat, decòrum i ornat públic adients i retirar l’excés d’herba i les escombraries, si és que n'hi ha, i dipositar-les en un abocador autoritzat.
Per tot això, l'Ajuntament de Montblanc comunica a la ciutadania afectada la necessitat de la neteja periòdica (no només als mesos d'estiu) de les parcel·les i informa que el seu incompliment serà objecte de sancions.
De manera que s’ordena als propietaris dels referits solars i terrenys, que procedeixin abans del 22 de juny de 2023, a la neteja d’aquests, de forma que quedin i es mantinguin en les degudes condicions d’higiene i salubritat. Per tant, totes aquelles persones que, per no haver-ho fet voluntàriament, hagin de ser requerides per l'Ajuntament perquè netegin la seva parcel·la, se'ls iniciarà un expedient sancionador. I, si incompleixen totalment aquests terminis, es valorarà la quantia de la sanció en funció de l’estat de cada parcel·la.
En els casos que l'Ajuntament consideri que l'estat d'una parcel·la comporta un alt risc de perillositat, podrà executar els treballs subsidiàriament a càrrec de l'interessat.
L'Ajuntament de Montblanc, preocupat per l'excés de parcel·les en estat d'abandonament i brutícia
Aquesta situació pot donar lloc a la proliferació de plagues d’animals no desitjables
ARA A PORTADA
-
El Nàstic regala els tres punts a un encertat At. Sanluqueño i arriba la primera derrota Joan Alfons López
-
Una Santa Tecla especial pels Gegants Vells de Tarragona: celebren els 200 anys d'història Antonio Ramos Llauradó
-
-
-
L'Escola Municipal de Música d'Alcover reformula el funcionament amb una nova proposta educativa Albert Oliva

- Albert Oliva
- Responsable de l'edició Alt Camp i l'edició Conca de Barberà de TarragonaDigital
Publicat el 16 de juny de 2023 a les 11:10
Actualitzat el 16 de juny de 2023 a les 11:11
Et pot interessar
-
Societat Reus repinta les bústies de la recollida pneumàtica d’escombraries
-
Societat La Guàrdia Urbana de Tarragona activa un dispositiu especial per les festes de Santa Tecla
-
Societat Arriba la segona edició de Centcelles, el festival tardoromà de Constantí
-
Societat Santa Coloma de Queralt acollirà el concert de les Quatre Estacions de Vivaldi amb motiu dels 300 anys
-
Societat Viñuales defensa que els nouvinguts són «imprescindibles» pel futur de Catalunya en l'acte de la Diada
-
Societat L'AFA de l'Escola Prat de la Riba de Reus mantindrà les protestes per reclamar «mesures urgent» per a la seguretat dels infants