La problemàtica dels pèl·lets sembla que, per fi, ha arribat per abordar-se. Durant aquesta setmana, l'Ajuntament de Vila-seca ha anunciat que ha iniciat els procediments legals per tractar l'impacte social i mediambiental causat per la presència de pèl·lets a diverses platges de la costa nord d'Espanya i, en el seu cas concretament, emprendrà accions legals contra la presència i abocament de pèl·lets a la platja de la Pineda.
[noticiadiari]99/14377[/noticiadiari]
Vila-seca ha estat un dels municipis més afectats per aquest problema en els darrers anys, i ja va presentar denúncies el 2019 i el 2020 davant diversos ens, com l'Autoritat Portuària de Tarragona, la Generalitat de Catalunya (específicament al departament de Territori i Sostenibilitat), l'Agència Catalana de l'Aigua, l'Agència de Residus de Catalunya i el SEPRONA. L'objectiu era investigar l'origen d'aquestes microesferes de plàstic i exigir responsabilitats pels abocaments.
Les dues denúncies presentades pel consistori vila-secà es van acabar arxivant després que les autoritats asseguressin que no havien pogut localitzar l'origen dels abocaments i, per tant, com arribaven els pèl·lets a la platja de la Pineda.
[noticiadiari]99/14445[/noticiadiari]
Durant els anys 2022 i 2023, l'Ajuntament de Vila-seca va continuar informant les autoritats competents sobre la persistència del problema. Amb aquesta nova acció legal, l'Ajuntament, mitjançant l'àrea jurídica municipal, amplia les seves iniciatives per posar fi a l'aparició de pèl·lets a la platja de la Pineda. A més, segons apunta el consistori, amb aquesta acció es reafirma el "compromís continu de l'Ajuntament" en la protecció del medi ambient.
L'Ajuntament de Vila-seca torna a emprendre accions legals per lluitar contra els pèl·lets
Vila-seca és una de les àrees més afectades des de fa anys per la problemàtica dels pèl·lets i els anys 2019 i 2020 ja va interposar denúncies
Publicat el 19 de gener de 2024 a les 12:28
Et pot interessar
-
Societat
Vila-rodona tindrà depuradora d'aquí un any i deixarà d'abocar les aigües residuals al Gaià
-
Societat
S’inicien les obres de l’estació depuradora d’aigües residuals de Blancafort
-
Societat
El col·lector de la Part Baixa de Tarragona costarà 2 milions d'euros més del que estava previst
-
Societat
Mont-roig del Camp congela els principals impostos per al 2026 i redueix la taxa de residus
-
Societat
La Unió de Botiguers de Reus impulsa la ruta Castaween per combinar tradició i innovació comercial
-
Societat
Adif atura les obres d'instal·lació de pantalles acústiques a la via del tren a Roda de Berà
