Les colles de la capital de l'Alt Camp han finalitzat d'aquesta manera la seva temporada castellera, en un diumenge que ha començat de manera reivindicativa: tant a la plaça del Blat -amb el tradicional Cant dels Segadors i una estelada gegant- com als balcons, on s'hi han pogut veure diversos símbols entre els quals la bandera palestina. L'acció, però, es prometia intensa quan la primera ronda s'ha pogut completar amb dos 4 de 9 nets. Ha estat, aquesta, la ronda més ràpida, perquè tot seguit ha començat la disputa habitual de final de temporada a Valls.
I és que la Joves ha provat -sense èxit- de carregar el 3 de 10 amb folre i manilles. Era un dels reptes que havien assajat darrerament, però no han assolit el desè pis -ni tan sols la Vella amb el 4 de 10 amb folre i manilles-. El duel ha continuat, doncs, igualat, ja que vermells i rosats han carregat dos 2 de 8 nets, un castell aquest molt difícil d'estabilitzar però que han pogut coronar totes dues amb solvència.
Després de caure el 3 de 10 i el 2 de 8, i haver perdut alguns efectius, doncs, la Joves ha optat per un 5 de 9 amb folre per completar les tres rondes. No l'havien descarregat des d'abans de la pandèmia, però això no els ha fet enrere: la part dreta de la plaça del Blat ha esclatat d'alegria quan baixaven els últims integrants del tronc. Un pilar de 8 amb folre i manilles consolidat i sense problemes d'estabilitat ha coronat la millor diada de la seva història, superant el passat Sant Fèlix.
El cant d'"I Joves, Joves, Joves" no ha acovardit ni una sola camisa rosada. La Colla Vella dels Xiquets de Valls ha sabut respondre amb un 4 de 9 amb el pilar al mig, una construcció d'una dificultat també màxima però que no ha patit per descarregar-se. A la ronda de pilars, la Vella ha descarregat sense cap impediment un nou pilar de 8 amb folre i manilles. Aquest ha estat, de fet, el vuitè castell de gamma extra de la jornada. Ni una sola cara llarga ha marxat de la plaça de l'Ajuntament de Valls, al contrari: uns i altres han pogut cantar a ple pulmó el tradicional "Salsa y no llores". "No n'hi ha prou amb un 5 de 9", càntic de la Vella, ha acabat d'escalfar els ànims en una plaça del Blat plena d'alegria.

Pilar del 4 de 9 amb folre i pilar de la Colla Vella dels Xiquets de Valls a la diada de Santa Úrsula. Foto: Arnau Martínez / Ariadna Escoda/ACN