Mantenint les distàncies i amb molt menys rebombori mediàtic que a la Diputació de Barcelona, un nou pacte entre Junts per Catalunya i el PSC es torna a produir sense fer massa soroll. Com ja va passar en l'anterior mandat, socialistes i neoconvergents compartiran la presidència del Consell Comarcal de Tarragonès (CCT), dos anys per a cadascú.
Quan passaven pocs minuts de la nou del vespre, JxCat ha dit -oficialment- a ERC que aposten per l'opció socialista i per tant, es dilueix qualsevol opció de pacte independentista per a liderar l'ens comarcal.
No és qüestió de xifres. Les matemàtiques feien possible un govern sobiranista al capdavant del CCT. La Candidatura de Progrés -PSC- va ser la candidatura que va obtenir més vots en les passades eleccions però va aconseguir els mateixos representants que ERC en aquest ens, un total de 9. En tercera posició va quedar JxCat, que en va sumar set. Molt per darrere hi ha Ciutadans amb quatre, En Comú Podem que mantenen els dos que tenien i tanquen la llista el PP i la CUP, amb un representant cadascú.
El que dèiem, dos i dos són quatre. JxCat tenia dues opcions, ERC o PSC, amb ambdues hauria aconseguit un govern bipartit amb els mateixos representants, un total de 16 Per què s'han decantat per uns i no pels altres? La resposta, li toca a Junts donar-la. Ara bé, com ha dit el president d'ERC al Tarragonès, Jordi Gené, en declaracions a NacióTarragona, "se'ns fa difícil d'entendre que no hagin prioritzat la lògica de país a les necessitats del partit".
Per altra banda, tot apunta que serà Joan Martí Pla, alcalde de Perafort (Junts) el primer a encetar aquest nou mandat 2019-2023. El rellevarà en el càrrec el socialista Óscar Sánchez, alcalde de Constantí l'any 2021.
A diferència del que va passar a la Diputació de Tarragona, fa tot just 10 dies, republicans i neoconvergents no han unit forces per tirar endavant un govern independentista i Junts per Catalunya ha pactat amb un dels partits que va facilitar l'aplicació de l'article 155. En aquella ocasió, Àngel Xifré, responsable de política municipal d'ERC al Camp de Tarragona, i Lluís Soler, membre de l'executiva del PDECat i alcalde de Deltebre, van apuntar que es tractava d'un "acord de país" i que serviria per tenir "més força per tirar endavant amb la correlació dels objectius que marquen les institucions catalanes". El pacte era, doncs, "una mostra d'unitat" per tirar endavant les qüestions de país.
Ha passat molt poc temps i les intencions de remar cap a la república des dels ens supramunicipals sembla que ha arribat a la seva fi i aquestes qüestions de país a les quals apel·laven han quedat aparcades als ajuntaments, als consells comarcals i algunes diputacions, sent l'exemple més cridaner la de Barcelona.
Suport a ERC a Tarragona i pacte amb PSC a Vila-seca
El suport de JxCat a ERC també el vàrem veure a l'Ajuntament de Tarragona. La formació encapçalada per Dídac Nadal va donar suport a la investidura del republicà Pau Ricomà com a alcalde. Un fet que va permetre acabar amb l'etapa del socialista Josep Fèlix Ballesteros al capdavant de l'Ajuntament.
Un dels altres pactes que també ha creat força enrenou és el de Vila-seca Segura (Junts) amb PSC. Vila-seca s'havia convertit en una de les places que tenia assegurada per CDC/PDECat a Tarragona. Josep Poblet ha estat l'amo i senyor durant més de 20 anys, governant en solitari, però la seva retirada ha provocat un terrabastall a les urnes que ha acabat amb la necessitat de pactar i de fer-ho amb els del 155.
Les matemàtiques feien possible un govern independentista al CCT però seguirà manant el PSC
JxCat comunica oficialment a ERC que aposten pels socialistes
Ara a portada
-
Societat Transports inverteix dos milions per reparar set quilòmetres de l'A-27 entre Tarragona i la Pobla de Mafumet TarragonaDigital
-
Societat Transports confirma que arreglarà l'A-27 després de confirmar el mal estat de la carretera TarragonaDigital
-
-
Societat L'Ajuntament de Reus aplica nous tractaments per disminuir les plagues i les seves afectacions TarragonaDigital
-
Política ERC alerta que l'Ajuntament de Tarragona s'exposa a indemitzacions milionàries pel contracte de la brossa TarragonaDigital
Publicat el 12 de juliol de 2019 a les 22:02
Et pot interessar
-
Societat Augmenta l'incivisme i la brossa llançada incorrectament a l''Espluga de Francolí
-
Societat Unió de Pagesos convoca una nova manifestació al Camp de Tarragona per reclamar millores
-
Societat Sant Jordi lliura la rosa a la Princesa enmig del clamor popular de Montblanc
-
Societat Santa Coloma de Queralt ja disposa del nou Pla Local de Joventut