Cinc minuts. Aquest és el temps que ha durat l'últim plenari celebrat aquest matí a l'Ajuntament de Tarragona, en el qual només s'ha de donar compte de la Memòria de la Secretaria General sobre la gestió municipal de l'any 2018 i per aprovar les actes de les sessions anteriors, corresponents a l'ordinària de 10 de maig de 2019, i a l'extraordinària i urgent de 6 de juny de 2019.
Tot apunta que aquest ple era l'últim que presidia Josep Fèlix Ballesteros, com a alcalde de Tarragona. Els resultats de les eleccions municipals del 26-M van deixar el socialista com a guanyador dels comicis per vots però empatant amb nombre de regidors amb ERC. Aquest fet, juntament amb la pèrdua de regidors del PP, actual soci de govern que ha passat de quatre a dos, i els quatre que ha aconseguit Ciutadans no són suficients per aturar el pacte d'investidura que s'està coent i que està a punt de sortir del foc entre ERC, En Comú Podem, Junts per Tarragona i la CUP. L'acord d'aquestes quatre forces permetrà que Pau Ricomà (ERC) sigui el nou alcalde de la ciutat, deixant a l'estacada el socialista Josep Fèlix Ballesteros.
Reprenent el fil del ple, l'ambient que es respirava aquest matí era de "canvi". Les cares llargues de PSC i PP topaven amb les dels representants d'ERC i la CUP, que no podien amagar la satisfacció per les negociacions per poder desbancar Ballesteros. La sessió d'avui també ha estat marcada per l'absència de molts regidors que han format part del govern o de l'oposició durant aquest mandat.
Què ha dit Ballesteros?
Res. No hi ha hagut cap missatge de fi de mandat, ni molt menys de comiat. Les últimes paraules, com sempre, han estat "s'aixeca la sessió". El socialista s'ha cenyit a seguir el guió i un cop s'havien tractat els dos únics punt del dia, ha decidit posar punt final al ple.
Tot i que no hi ha hagut missatge, els regidors i l'alcalde s'han fet una foto de família per acomiadar el mandat 2015-2019 a Tarragona.
El nou ajuntament
El pròxim dissabte, 15 de juny, es constituirà el nou Ajuntament de Tarragona. El nou govern comptarà amb 13 cares noves i per contra, 14 regidors repeteixen. El PSC estarà integrat per Josep Fèlix Ballesteros, Sandra Ramos, Pau Pérez, Begoña Floria, Berni Álvarez, Mario Soler i Francesc Roca.
ERC estarà encapçalada per Pau Ricomà, que anirà acompanyat de Laura Castel, Xavier Puig, Paula Adriana Varas, Jordi Fortuny, María José López i Manel Castaño. Les negociacions a quatre bandes deixen els republicans molt ben posicionats per aconseguir l'alcaldia.
El grup municipal de Cs repeteix amb quatre regidors i ho fa amb l'actual portaveu Rubén Viñuales, Francisco Domínguez, Sonia Orts i José Luís Calderón.
Junts per Tarragona entra a l'Ajuntament amb Dídac Nadal, Cristina Guzmán i Elvira Vidal.
La coalició d'En Comú Podem Tarragona, que té la clau del govern a les seves mans, entra amb Carla Aguilar i Hermán Pinedo, que tot apunta que passaran a formar part de l'equip de govern de Pau Ricomà sempre que tiri endavant el pacte d'investidura.
La CUP es manté amb dues regidores i estarà per Laia Estrada i Eva Miguel i tanca la llista el PP, que ha perdut regidors. Els populars mantenen José Luis Martín i Elisa Vedrina.
L'últim ple de l'era Ballesteros?
El socialista no pronuncia cap mena de missatge en la sessió que ha servit per tancar el mandat
ARA A PORTADA
-
Tarragona posa en marxa un allotjament temporal per a persones joves sense llar a la Part Baixa TarragonaDigital
-
Les obres per convertir el Centre Catòlic en el nou Centre d'Arts Escèniques ja són una realitat a Reus TarragonaDigital
-
L'Ajuntament de Valls regala tiquets d'estacionament gratuït per fomentar el comerç TarragonaDigital
-
Referents internacionals i talent del territori arriben a Tarragona amb el festival NOW FEST TarragonaDigital
-
El Parlament aprova la creació d'una nova Àrea Bàsica Policial per a Vila-seca i Salou abans del 2027 TarragonaDigital

- Jonathan Oca
- Exredactor de NacióTarragona
Publicat el 12 de juny de 2019 a les 12:57
Et pot interessar
-
Societat Executen obres de millora al parc de infantil de la plaça de l'Església de Bonavista
-
Societat La Cambra de Comerç de Valls ofereix dos nous cursos gratuïts a joves
-
Societat Renaturalitzen l'antic aparcament de la platja dels Muntanyans de Torredembarra
-
Societat La consulta ciutadana per al Pla de la Gent Gran de Vandellòs i l'Hospitalet supera les 200 aportacions
-
Societat Sarral celebrarà el Finestiu Fest per acomiadar l'estiu
-
Societat Inspecció de Treball destapa greus falles de seguretat al CIRE per l'assassinat de la cuinera de Mas d'Enric