El Monestir de Poblet, protagonista en les monedes de dos euros a partir de 2026

Es començarà a distribuir a partir del primer trimestre del 2026 i s'encunyaran 1.500.000 peces

Publicat el 28 de novembre de 2025 a les 14:44

La Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre emetrà, encunyarà i posarà en circulació una moneda de dos euros commemorativa del Monestir de Poblet. Es començarà a distribuir a partir del primer trimestre del 2026. Com a màxim, s'encunyaran 1.500.000 peces.

L'ordenament de l'Estat espanyol contempla fer monedes commemoratives destinades a celebrar béns o llocs inclosos a la llista del Patrimoni Mundial de la UNESCO. Poblet va ser fundat el 1150 i va ser inclòs a la llista l'any 1991.

Els últims anys s'han distribuït peces commemoratives dedicades a la catedral, el Real Alcàsser i l'Arxiu d'Índies de Sevilla, al Parc Nacional de Garajonay, a l'illa canària de la Gomera i a la ciutat històrica de Toledo, entre altres.