L'Ajuntament de Montblanc ha completat la instal·lació de desfibril·ladors externs automàtics, els coneguts DEA, a totes les pedanies de Montblanc. La vila fa temps que disposa de desfibril·ladors a l'espai públic, repartits per diversos indrets, però mancava fer-los arribar als nuclis de població agregats, una reivindicació dels mateixos veïns i veïnes.
Els nous aparells s'han instal·lat als exteriors dels locals socials de les pedanies, per ferlos tan accessibles com sigui possible. De fet, la ubicació de cada DEA s'ha consensuat amb els veïns i veïnes de cada pedania. Se n'han posat a Lilla, Prenafeta, La Guàrdia, Rojals i El Pinetell.
Es tracta d'una caixa instal·lada a la paret on hi ha la indicació de trucar al 112, una breu descripció de què cal fer davant una aturada cardíaca i quins són els dispositius que es posen en funcionament quan s'agafa el desfibril·lador. Per poder utilitzar els dispositius de manera correcta, pròximament s'anunciaran les dates de cursos de formació que es duran a terme a cada pedania.
L'objectiu és que els veïns i veïnes aprenguin a fer servir els desfibril·ladors de manera correcta en cas de necessitat. El regidor de salut, Gerard Ferré, destaca que "feia temps que els veïns i veïnes ho reclamaven. Volem que Montblanc sigui un municipi cardioprotegit, i aquest és un pas més per aconseguir-ho".
Montblanc ja disposa de desfibril·ladors a totes les pedanies
En concret, n'hi ha a Lilla, La Guàrdia, Rojals, Prenafeta i El Pinetell
ARA A PORTADA
-
El cas de l’abocament irregular de residus a Constantí es complica les acusacions d'entitats ecologistes TarragonaDigital
-
La denúncia per la manca de places a les escoles públiques de Reus arriba al Parlament TarragonaDigital
-
La missió comercial de la Cambra de Tarragona que estava atrapada en un hotel a Líbia, traslladada TarragonaDigital
-
Detingut un usuari d'un centre de salut mental de Reus per apunyalar la seva parella TarragonaDigital
-
El Grup Griñó nega les acusacions de connivència amb l'Agència de Residus de Catalunya TarragonaDigital

- Albert Oliva
- Responsable de l'edició Alt Camp i l'edició Conca de Barberà de TarragonaDigital
Publicat el 13 de juliol de 2023 a les 17:20
Actualitzat el 13 de juliol de 2023 a les 17:21
Et pot interessar
-
Societat L'onzena edició de la Music Valls Va de Vins es renova i bat rècord de cellers inscrits
-
Societat El Grup Ciutats Patrimoni de la Humanitat aprova un protocol pioner per respondre als actes vandàlics
-
Societat L’excap de la Policia de Montblanc nega en el judici que incorporés la fotocòpia del carnet de l’altra acusada amb la data alterada
-
Societat El llegat del Campanaret de Reus: què queda d'un dels edificis més famosos de la ciutat?
-
Societat L'origen del nom del Pati, la plaça més cèntrica i polivalent de la ciutat de Valls
-
Societat Tarragona construirà més d'un miler d'habitatges protegits en els pròxim anys