La Junta de Govern Local de Reus ha aprovat aquest divendres, 10 de maig, el projecte per a la construcció d'un nou carril bici bidireccional al costat est del carrer de Recasens i Mercader amb un pressupost d'execució de 342.253,19 euros, IVA inclòs. Aquesta nova infraestructura connectarà amb la xarxa ciclista de la ciutat mitjançant el ja existent carril bici a l'avinguda de Falset.
El carrer de Recasens i Mercader actualment compta amb una secció de dos carrils de circulació, un carril d'aparcament i voreres en ambdós sentits de la via. El projecte preveu la reducció de l'amplada dels carrils de circulació a un sol carril en cada direcció, així com la preservació i ampliació de la zona d'estacionament, amb algunes excepcions. Les voreres existents es mantindran.

La configuració del projecte es detalla en quatre trams diferenciats:
- Tram entre el ramal d'entrada i sortida de la carretera T-11 i el carrer d'Ignasi Iglesias / Camí del Roquís: S'establiran dos carrils de circulació per sentit, un carril d'aparcament en cordó i un nou carril bici de 1,5m al costat est del carrer.
- Tram entre el carrer d'Ignasi Iglesias / Camí del Roquís i el carrer de Victor Català: S'instal·larà un carril de circulació per sentit, aparcament en semi-bateria d'un costat i un carril bici bidireccional a la calçada.
- Tram entre el carrer de Victor Català i el carrer de Santiago Rusiñol / Nelson Mandela: Es mantindrà un sol carril de circulació per sentit amb estacionament en cordó i un carril bici bidireccional al costat est del carrer.
- Tram entre el carrer de Santiago Rusiñol / Nelson Mandela i l'avinguda de Falset: S'establiran un carril de circulació per sentit, estacionament en semi-bateria i un nou carril bici bidireccional a la calçada.