El nou centre comercial de Tarragona, batejat amb el nom de Family Parc, ha obert les seves portes amb normalitat aquest dijous 10 de juliol, tal com estava previst. Tot i no disposar oficialment de la llicència municipal i la incertesa dels darrers dies, tres establiments han obert al públic: l'hipermercat Family Cash i les botigues Jysk i MGI. I ha estat un èxit de públic, ja que molts tarragonins i tarragonines s'han acostat al centre comercial, ubicat a tocar de la carretera N-340, just davant del barri de Campclar, per estrenar les instal·lacions.
Cal recordar que aquest dimecres 9 de juliol, un dia abans de l'obertura, l'Ajuntament de Tarragona va enviar un requeriment a Family Cash, empresa promotora del centre comercial, perquè els tècnics municipals havien detectat "deficiències de caràcter constructiu que no són greus, però que s'han de justificar assegurant que es fan". En aquest sentit, des de la companyia valenciana van arreglar aquestes deficiències i van enviar el corresponent informe a l'Ajuntament a última hora del mateix dimecres.
L'empresa va explicar que considerava solucionades aquestes deficiències i que, tot i no disposar de la llicència municipal, obririen portes, com així ha estat. De la desena de locals disponibles al centre comercial, tres ja han obert aquest dijous 10 de juliol, amb una important presència de públic.
L'Ajuntament farà un requeriment perquè l'empresa regularitzi la documentació
Davant de la situació creada per l'obertura d'algunes botigues del centre comercial tot i la falta de llicència municipal, fonts de l'Ajuntament de Tarragona han explicat que "es farà un requeriment perquè, com diu la llei, l'empresa regularitzi la documentació en un termini de 10 dies hàbils. Quan hagin aportat la documentació i l'Ajuntament informi favorablement se'ls donarà la llicència de primera ocupació i, a continuació, podran comunicar l'inici de l'activitat".
Cal recordar que en tot aquest procés també hi ha la reclamació de l'empresa BIC, que va enviar un escrit a l'Ajuntament de Tarragona demanant que paralitzés l'obertura del centre comercial perquè està ubicat a l'àrea de seguretat de risc químic de la seva planta. Així mateix, la companyia també ha presentat un escrit a Fiscalia, en què explicava la situació, tot i que sense demanar mesures cautelars.