Presenten un nou llibre sobre la icònica Casa Navàs de Reus

El llibre, escrit per Raimon Portell, compta amb un acurat recull fotogràfic de Pierre Grubius i Joan Capdevila Vallvé, que permet descobrir amb detall la riquesa dels espais interiors de la Casa Navàs

Publicat el 12 de desembre de 2025 a les 15:58
Actualitzat el 12 de desembre de 2025 a les 16:16

La Casa Navàs de Reus ha acollit aquest dijous dia 11 de desembre la presentació d’un nou llibre dedicat íntegrament a aquest icònic edifici modernista obra de Lluís Domènech i Montaner. El volum, titulat La Casa Navàs i escrit per l’autor Raimon Portell, ofereix una mirada profunda a l’essència arquitectònica i artística d’aquesta joia única del Modernisme europeu.

Publicat per Setier i Triangle Books, el llibre amb també compta amb un acurat recull fotogràfic de Pierre Grubius i Joan Capdevila Vallvé, que permet descobrir amb detall la riquesa dels espais interiors de la Casa Navàs. El projecte editorial busca capturar la bellesa que s’hi conserva i, alhora, esdevé una invitació a endinsar-se en el seu patrimoni a través d’un relat visual i literari
que enriqueix l’experiència de la visita.

S’han editat dos llibres, un en català i anglès i un altre en castellà i francès. Compten amb un tiratge inicial de 5.000 exemplars entre ambdós exemplars, i ja estan disponibles a les llibreries de Reus i a la Casa Navàs amb un preu de 15 euros.

"La Casa Navàs és un monument únic"

Durant la presentació, l’autor Raimon Portell ha destacat la satisfacció i el repte que ha suposat escriure sobre l’edifici. En aquest sentit, ha assenyalat que "l’edifici és una meravella, i calia traslladar al text totes les meravelles artístiques que s’hi integren. La Casa Navàs és un monument únic, una casa que s’ha conservat tal com la va concebre Domènech i Montaner. Com més hi penso, més convençut estic que es mereix el viatge".

Per la seva banda, Gemma Puxeu, assessora cultural de la Casa Navàs, ha afirmat que "el Raimon ha posat tot el seu amor a les paraules del llibre dedicat a aquest meravellós edifici modernista".