Cambrils comença les obres per ampliar l'aparcament dissuasiu de la Fontcoberta

L'actuació preveu gairebé triplicar les places disponibles gràcies a l'acord amb la propietat d'un solar adjacent

Publicat el 22 de juliol de 2025 a les 09:22
Actualitzat el 22 de juliol de 2025 a les 09:26

L'Ajuntament de Cambrils ha iniciat els treballs d'ampliació de l'aparcament dissuasiu situat a la Fontcoberta. Amb aquesta actuació, es preveu passar de les 250 places actuals a un total de 578. El projecte és possible gràcies a la col·laboració amb la propietat d'un solar proper, que permet ampliar l'espai destinat a estacionament.

Els treballs consisteixen en la neteja i adequació de dues zones. D'una banda, s'actuarà sobre la part interior de la finca ja en funcionament, propera al vial del Cavet, que permetrà incrementar la capacitat fins a 392 vehicles. De l'altra, es posarà a punt un terreny adjacent situat al carrer Camí de Sant Joan, on s'habilitaran 186 places addicionals. L'execució de l'obra té una durada estimada de tres setmanes.

Les obres han estat adjudicades a l'empresa Excavacions Cofran 95 per un import de 34.448 euros amb IVA inclòs. Les tasques inclouen la retirada de vegetació, la neteja i esbrossada dels terrenys, la pavimentació amb sauló, la instal·lació de senyalització vertical i l'equipament amb llums solars. Els arbres de mida considerable situats entre les dues finques es mantindran per tal de proporcionar ombra.

L'aparcament, situat a prop de la riera del Regueral i al límit amb el terme municipal de Vinyols i els Arcs, busca oferir una alternativa d'estacionament que contribueixi a alleugerir les zones més saturades i a reduir el trànsit al centre del municipi, especialment en els períodes de major afluència turística.