La plaça de la Llibertat de Reus es convertirà en un gran espai d’esport inclusiu el 17 d’octubre

La III Jornada d’Esports per a Tothom oferirà activitats adaptades per a escolars i ciutadania per promoure la convivència i la inclusió a través de l’esport

Publicat el 08 d’octubre de 2025 a les 11:40
Actualitzat el 08 d’octubre de 2025 a les 12:10

La ciutat de Reus acollirà el divendres 17 d’octubre la tercera edició de la Jornada d’Esports per a Tothom, una proposta oberta i inclusiva que transformarà la plaça de la Llibertat en un espai d’experimentació, convivència i pràctica esportiva adaptada. L’activitat es desenvoluparà en horari de matí i tarda, de 10.00 a 13.00 h per a centres educatius i de 16.00 a 19.00 h per al públic general.

La jornada és organitzada per l’Àrea de Serveis a les Persones i Drets Socials i la Regidoria de Salut i Esports, conjuntament amb Reus Esport i Lleure i diverses entitats del Consell Municipal de la Discapacitat. L’objectiu és apropar l’esport adaptat a la ciutadania i reconèixer les capacitats diverses.

Els participants podran provar diferents disciplines com el bàsquet en cadira de rodes, el vòlei assegut, la boccia, el pàdel, el pilates amb cadires o la zumba inclusiva, entre d’altres. Aquells qui hagin completat la targeta de participació amb totes les proves, rebran un obsequi commemoratiu.

A més de fomentar l’activitat física, la jornada busca reforçar l’autoestima, el benestar i la integració social de les persones amb discapacitat, afavorint les relacions socials i promoure valors com el treball en equip, la cooperació i la superació personal.