El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible del govern espanyol ha presentat quatre projectes de Ports de l'Estat per al seu finançament per part del Programa 2% Cultural, iniciativa dirigida a garantir la conservació o enriquiment del Patrimoni Cultural Espanyol i a fomentar la creativitat artística. En aquest sentit, un dels projectes presentats és la rehabilitació de les façanes i accessos dels tinglados del Moll de Costa del Port de Tarragona en el qual es pretén adequar les façanes, sense modificar el seu programa funcional.
Entre les actuacions previstes es troben la substitució de les peces de pedra de la cornisa de les testeres per a la seva posterior recol·locació amb noves connexions d'acer inoxidable, així com la desconnexió de l'estructura eliminant les unions rígides i creant nusos més flexibles en l'encreuament de les bigues de coberta amb la façana. També s'abordarà el desmuntatge de les peces de pedra de les cantonades, l'eliminació de l'òxid, la col·locació de bandes elàstiques i la recol·locació i reconstrucció de les peces anteriorment retirades.
Finalment, també es preveu reparar les peces de pedra, que se substituiran per elements d'acer de l'aler de les testeres. Les zones degradades de les façanes són també objecte de la intervenció, tant de revestiments com de pedra. Finalment, es vol actuar en els elements d'acer de l'estructura exposada a l'exterior i es resoldran els problemes de filtracions en canalons i baixants.
El Port de Tarragona vol rehabilitar les façanes i els accessos dels tinglados a través del 2% Cultural
Aquest projecte opta a rebre el finançament del 2% Cultural del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible

- Imatge dels tinglados del Moll de Costa del Port de Tarragona. -
- TarragonaDigital
ARA A PORTADA
-
S’aixeca el confinament als municipis afectats per l’incendi amb químics de Vilanova i la Geltrú TarragonaDigital
-
Una vintena de famílies de Reus, sense plaça a I3: «No hi ha prou oferta a l'escola pública» Sandra Pérez
-
Salut i l'Ajuntament de Valls estudiaran la fòrmula per a la futura gestió del Pius Hospital TarragonaDigital
-
L'Ajuntament de Tarragona adjudica l'estudi sobre la qualitat de l'aire al terme municipal a la UPC TarragonaDigital
-
Els millors plans per gaudir del cap de setmana de maig a la demarcació de Tarragona TarragonaDigital
Publicat el 17 de gener de 2025 a les 13:39
Et pot interessar
-
Societat Montferri impulsa la 2a edició de la Gaianada, la fira d'editorials i arts gràfiques del municipi
-
Societat El Montmell homenatjarà Imma Costa un any desprès de la seva mort
-
Societat L'Arboç cedeix a la Generalitat un terreny per fer-hi habitatge social
-
Societat Tot a punt per iniciar les obres de transformació de paisatges fluvials del Vendrell en zones verdes
-
Societat Uns 800 escolars de Tarragona se sumen un any més a la iniciativa Let's Clean Up Europe
-
Societat La futura bassa naturalitzada del RENATUReus recuperarà i aprofitarà l'aigua de la depuradora