El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible del govern espanyol ha presentat quatre projectes de Ports de l'Estat per al seu finançament per part del Programa 2% Cultural, iniciativa dirigida a garantir la conservació o enriquiment del Patrimoni Cultural Espanyol i a fomentar la creativitat artística. En aquest sentit, un dels projectes presentats és la rehabilitació de les façanes i accessos dels tinglados del Moll de Costa del Port de Tarragona en el qual es pretén adequar les façanes, sense modificar el seu programa funcional.
Entre les actuacions previstes es troben la substitució de les peces de pedra de la cornisa de les testeres per a la seva posterior recol·locació amb noves connexions d'acer inoxidable, així com la desconnexió de l'estructura eliminant les unions rígides i creant nusos més flexibles en l'encreuament de les bigues de coberta amb la façana. També s'abordarà el desmuntatge de les peces de pedra de les cantonades, l'eliminació de l'òxid, la col·locació de bandes elàstiques i la recol·locació i reconstrucció de les peces anteriorment retirades.
Finalment, també es preveu reparar les peces de pedra, que se substituiran per elements d'acer de l'aler de les testeres. Les zones degradades de les façanes són també objecte de la intervenció, tant de revestiments com de pedra. Finalment, es vol actuar en els elements d'acer de l'estructura exposada a l'exterior i es resoldran els problemes de filtracions en canalons i baixants.
El Port de Tarragona vol rehabilitar les façanes i els accessos dels tinglados a través del 2% Cultural
Aquest projecte opta a rebre el finançament del 2% Cultural del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible
- Imatge dels tinglados del Moll de Costa del Port de Tarragona. -
- TarragonaDigital
ARA A PORTADA
-
Els pressupostos de la Generalitat preveuen més de 300 milions al Camp de Tarragona: consulta les inversions TarragonaDigital
-
Els detalls dels nous pressupostos: 4.000 milions en inversió i 1.900 per a habitatge Oriol March | Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
-
El dèficit fiscal es cronifica: 21.092 milions d'euros marxen de Catalunya i no tornen Lluís Girona Boffi | Marc Descals
-
Què fer el cap de setmana del 27 de febrer a l'1 de març a la demarcació de Tarragona? TarragonaDigital
Publicat el
17 de gener de 2025 a
les 13:39
Et pot interessar
-
Societat
El Col·legi de Metges de Tarragona també reclama l'atenció 24/7 als pacients d'ictus a Joan XXIII
-
Societat
PortAventura World estrena la temporada 2026 amb la celebració del Carnaval
-
Societat
Maspujols impulsa un servei energètic municipal: s'instal·laran 500 plaques fotovoltaiques
-
Societat
La Unitat de Mediació de la Guàrdia Urbana de Tarragona és un èxit: resol 150 casos dels 186 gestionats el 2025
-
Societat
Altafulla i Torredembarra tindran una línia de bus directa a Barcelona durant les obres del túnel del Garraf
-
Societat
Tarragona estabilitza les pernoctacions en els 1,7 milions el 2025 i consolida la desestacionalització
