La sala polivalent del Museu Pau Casals de Sant Salvador, al Vendrell, acollirà aquest divendres 5 de maig, a les 18.30 hores, la presentació del documental 'La colònia ferroviària de Sant Vicenç de Calders', produït pel Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (MNACTEC). L'audiovisual descobreix la història d'aquesta singular colònia, els espais que la conformen i com era la vida quotidiana dels seus veïns.
L'acte, obert a tothom, està impulsat per l'Associació per a la Preservació de la Colònia Ferroviària de Sant Vicenç de Calders. Hi assistiran el director del Museu Nacional de la Ciència, Jaume Perarnau, la directora del Museu del Ferrocarril de Catalunya a Vilanova i la Geltrú, Pilar Garcia, el gerent de la Fundación de los Ferrocarriles, Adrián Fernández, i el president de l’Associació per a la Preservació de la Colònia Ferroviària de Sant Vicenç de Calders, Edu Martínez. També diferents autoritats del Vendrell.
Prèviament, a les quatre de la tarda es farà una visita al Barri Ferroviari amb les diferents autoritats. L'associació per a la Preservació de la Colònia Ferroviària fa temps que treballa per preservar aquest espai únic a Catalunya, reivindicant el valor dels pavellons i les diferents edificacions de serveis. També es vol museïtzar un dels espais del barri amb elements lligats al tren i a l'estació de Sant Vicenç.
Presenten un nou documental sobre la colònia ferroviària de Sant Vicenç de Calders
Ha estat produït pel Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya
ARA A PORTADA
-
Torredembarra exigeix una solució la circulació de trens amb mercaderies perilloses pel nucli urbà TarragonaDigital
-
-
El Fòrum de la Justícia de Tarragona costarà 94,2 milions i tindrà gairebé 40.000 m²: «És un dia històric» Antonio Ramos Llauradó
-
Cornudella de Montsant rebutja formar part del parc natural de les Muntanyes de Prades TarragonaDigital
-
L'Ajuntament del Vendrell instal·larà 45 noves càmeres de videovigilància als carrers del municipi TarragonaDigital
Publicat el 02 de maig de 2023 a les 10:33
Et pot interessar
-
Societat Set projectes de recerca reben finançament de la URV per ajudar en zones desfavorides
-
Societat La Fundació PortAventura recapta més de 125.000 euros en el seu XIV Sopar Solidari
-
Societat Reus senyalitza diferents espais del cementiri per recordar els caiguts durant la guerra
-
Societat La Fundació Ciutat de Valls obre una nova convocatòria de les beques Europa de mobilitat internacional
-
Societat Presenten els projectes finalistes de la desena edició del TGN Start-up
-
Societat L'Ajuntament de Riudoms aprova construir una nova xarxa pluvial al Molí d'en Marc