Vila-seca presenta un pressupost municipal 2026 de 46,6 milions d’euros

Segons el consistori, es tracta d'un "pressupost històric sense augmentar la càrrega fiscal ni recórrer a l’endeutament"

Publicat el 17 de novembre de 2025 a les 14:14
Actualitzat el 17 de novembre de 2025 a les 14:15

L'Ajuntament de Vila-seca ha presentat pressupost general per a l’any 2026 amb un import de 46.589.678 euros, el major pressupost que ha tingut mai el municipi. L’alcalde de Vila-seca, Pere Segura, ha donat a conèixer tots els detalls d’aquest pressupost que neix d’una idea clara de situar les persones al centre de les decisions i que segons l’alcalde “ha de permetre construir una Vila-seca forta, cohesionada i amb projectes que reforcin la centralitat estratègica de Vila-seca dins el Camp de Tarragona”.

L’alcalde ha esmentat que aquest pressupost és històric per Vila-seca ja que representa l’esforç inversor més gran dels darrers anys sense haver augmentat la càrrega fiscal ni haver de recórrer a l’endeutament i, sobretot, en un context de retorn ple de les regles fiscals europees, que fixem límits estrictes a la despesa pública.

En relació al pla d’Inversions, el nou pressupost incorpora partides per un valor d’11,7 milions d’euros on destaquen els 3,7 milions per a les obres de transformació de l’Estadi Municipal, els 4,9 milions per al Centre Experiencial i d’Interpretació Cal·lípolis que es construirà a la Pineda i els 3 milions d’euros destinats a les obres d’integració urbana del Tramvia del Camp de Tarragona.

En relació a les inversions l’alcalde Segura ha volgut recordar altres inversions que es podran executar a partir del proper mes de març amb la incorporació del modificatiu de crèdit fruit de la liquidació del pressupost d’enguany i que significaran 3,6 milions d’euros més d’inversió.

En concret, les obres previstes són les següents: construcció de 5 nous parcs canins (0,9 M€), millora d’edificis i equipaments municipals (0.9 M€), construcció de zones d’ombra a les escoles i zones verdes i jocs infantils (1 M€), segona fase del projecte de millora de la piscina municipal (0,5 M€) i construcció d’una zona d’estacionament al barri de la Plana (0,3 M€). En aquest sentit, s’ha destacat que aquest pla d’inversions connecta directament amb les cinc prioritats de govern amb les que treballa l’Ajuntament i que són les persones, la sostenibilitat i innovació, la seguretat, la congelació fiscal i el futur de Vila-seca.