Des de començament d’aquest mes de març, Protecció Civil del Vendrell està realitzant cursos de primers auxilis a alumnes d’ESO d’instituts del municipi. Fins a final del proper mes de maig, hi participaran un total de 200 alumnes dels següents centres: Institut Mediterrània, Institut Escola Coma-ruga i Col·legi Sagrat Cor.
Les sessions tenen una primera part teòrica sobre com avaluar l’estat de consciència de la víctima i si respira. També s’explica com es realitza la posició lateral de seguretat i la reanimació cardiopulmonar (RCP), que tot seguit es practica amb un ninot.
L’objectiu d’aquests cursos és oferir coneixement de primers auxilis a la població en general i, més concretament, en la població més jove per saber actuar en una situació d’emergència, a sigui al centre educatiu com en altres àmbits. En aquest sentit, ja s’està treballant en l’organització d’aquests cursos en entitats esportives del municipi.
L'alcalde del Vendrell, Kenneth Martínez, ha fet una valoració positiva d’aquests cursos ja que “es tracta d’una formació molt interessant perquè és important que els nostres joves, i la població en general, tingui coneixements de com actuar en situacions que ens podem trobar algun dia”.
Protecció Civil del Vendrell ofereix cursos de primers auxilis a alumnes de secundària
Més de 200 alumnes acabaran participant de la iniciativa

- Una de les classes | AV -
- | AV

- Una de les classes | AV -
- | AV
ARA A PORTADA
-
Nova prova de missatges d'alerta a mòbil de Protecció Civil a Tarragona: «Gran part de la població l'ha rebut» TarragonaDigital
-
Tarragona activa la nova unitat de la Guàrdia Urbana per actuar en zones conflictives TarragonaDigital
-
La Zona de Baixes Emissions de Reus inicia les notificacions sense sanció abans de l'entrada en vigor definitiva TarragonaDigital
-
Acord estratègic del Port de Tarragona amb el China Construction Bank per atreure nous tràfics TarragonaDigital
-
La «Reus 1900. Festa Modernista» estrena noves visites teatralitzades als espais patrimonials TarragonaDigital
Publicat el 21 de març de 2025 a les 15:31
Et pot interessar
-
Societat Jornada a Tarragona sobre el paper clau del son en la prevenció de l'Alzheimer
-
Societat Altafulla supera les previsions i recapta 142.000 euros a la zona blava del barri marítim
-
Societat Es desbloqueja l'adjudicació del nou contracte de la brossa de Torredembarra
-
Societat Arriba Clic Rural, un programa de formació digital per a municipis de menys de 5.000 habitants
-
Societat L'Ajuntament del Morell es converteix en escenari d’una visita teatralitzada
-
Societat La Cambra de Comerç de Valls ofereix dos cursos subvencionats per a persones a l'atur