Des de començament d’aquest mes de març, Protecció Civil del Vendrell està realitzant cursos de primers auxilis a alumnes d’ESO d’instituts del municipi. Fins a final del proper mes de maig, hi participaran un total de 200 alumnes dels següents centres: Institut Mediterrània, Institut Escola Coma-ruga i Col·legi Sagrat Cor.
Les sessions tenen una primera part teòrica sobre com avaluar l’estat de consciència de la víctima i si respira. També s’explica com es realitza la posició lateral de seguretat i la reanimació cardiopulmonar (RCP), que tot seguit es practica amb un ninot.
L’objectiu d’aquests cursos és oferir coneixement de primers auxilis a la població en general i, més concretament, en la població més jove per saber actuar en una situació d’emergència, a sigui al centre educatiu com en altres àmbits. En aquest sentit, ja s’està treballant en l’organització d’aquests cursos en entitats esportives del municipi.
L'alcalde del Vendrell, Kenneth Martínez, ha fet una valoració positiva d’aquests cursos ja que “es tracta d’una formació molt interessant perquè és important que els nostres joves, i la població en general, tingui coneixements de com actuar en situacions que ens podem trobar algun dia”.
Protecció Civil del Vendrell ofereix cursos de primers auxilis a alumnes de secundària
Més de 200 alumnes acabaran participant de la iniciativa

- Una de les classes | AV -
- | AV

- Una de les classes | AV -
- | AV
ARA A PORTADA
-
Les últimes exacavacions revelen que el Fòrum de la Colònia encara amagava secrets sota terra Antonio Ramos Llauradó
-
Els escenaris de la Catalunya Sud es posen al servei de la salut mental per acollir onze propostes teatrals Sandra Pérez
-
-
L'Ajuntament de Valls anuncia una inversió de 5,8 milions d’euros en millores a la via pública TarragonaDigital
-
Alliberades diverses dones a Reus en una operació contra una xarxa que les explotava sexualment TarragonaDigital
Publicat el 21 de març de 2025 a les 15:31
Et pot interessar
-
Societat Inverteixen 390.000 euros en obres de millora a la seu del Baix Penedès de la URV
-
Societat Dimiteix Anna Garcia, regidora de l'Ajuntament de l'Espluga de Francolí
-
Societat Cambrils projecta una nova nau per centralitzar l'activitat de la brigada municipal
-
Societat Aigües de Reus instal·larà sensors acústics per detectar fuites a la xarxa d'abastament
-
Societat Els pescadors de la llum de Tarragona fan vaga perquè no cobren per la manca de captures de peix blau
-
Societat Reus, en el top 5 de destinacions de cara a l'eclipsi solar d'agost del 2026