Des de començament d’aquest mes de març, Protecció Civil del Vendrell està realitzant cursos de primers auxilis a alumnes d’ESO d’instituts del municipi. Fins a final del proper mes de maig, hi participaran un total de 200 alumnes dels següents centres: Institut Mediterrània, Institut Escola Coma-ruga i Col·legi Sagrat Cor.
Les sessions tenen una primera part teòrica sobre com avaluar l’estat de consciència de la víctima i si respira. També s’explica com es realitza la posició lateral de seguretat i la reanimació cardiopulmonar (RCP), que tot seguit es practica amb un ninot.
L’objectiu d’aquests cursos és oferir coneixement de primers auxilis a la població en general i, més concretament, en la població més jove per saber actuar en una situació d’emergència, a sigui al centre educatiu com en altres àmbits. En aquest sentit, ja s’està treballant en l’organització d’aquests cursos en entitats esportives del municipi.
L'alcalde del Vendrell, Kenneth Martínez, ha fet una valoració positiva d’aquests cursos ja que “es tracta d’una formació molt interessant perquè és important que els nostres joves, i la població en general, tingui coneixements de com actuar en situacions que ens podem trobar algun dia”.
Protecció Civil del Vendrell ofereix cursos de primers auxilis a alumnes de secundària
Més de 200 alumnes acabaran participant de la iniciativa
- Una de les classes | AV -
- | AV
- Una de les classes | AV -
- | AV
ARA A PORTADA
-
Reus atén 306 dones víctimes de violència masclista el 2025, un 26% més que l’any anterior TarragonaDigital
-
Nova sanció de l'Ajuntament de Tarragona a FCC pel servei de la brossa: multa de 265.000 euros TarragonaDigital
-
Aturades les obres de connexió del CAT amb Sarral pendents de rescindir el contracte amb l'empresa TarragonaDigital
-
Els veïns de la Móra demanen mesures urgents per evitar inundacions com la de fa un any TarragonaDigital
-
Neix el segell «Peix de Llotja» per reconèixer els restaurants que aposten pel producte local TarragonaDigital
Publicat el 21 de març de 2025 a les 15:31
Et pot interessar
-
Societat
Tot a punt per a la segona edició de la Festa del Vi Novell a Reus
-
Societat
Torna el cicle de diumenges d'orgue a l'església de Sant Joan de Valls
-
Societat
Se celebra el Camp d’Innovació de la Conca de Barberà, una jornada per impulsar la revitalització i la resiliència del territori
-
Societat
L'Ajuntament de Valls s'incorpora a la Ruta del Vi de la DO Tarragona
-
Societat
Querol rep gairebé 14.000 euros per reforçar la lluita contra els incendis forestals
-
Societat
El Port Tarragona i l’Ajuntament renoven el conveni per oferir visites guiades al Far de Torredembarra
