Programen una prova per testejar les sirenes de la zona de la presa del Gaià

El simulacre se sentirà des del Catllar, la Riera de Gaià, Altafulla i a l'àrea de Ferran i Tamarit, al terme municipal de Tarragona

Publicat el 04 de novembre de 2025 a les 10:42

Les quatre sirenes instal·lades a la zona de la presa del riu Gaià, ubicada al terme municipal del Catllar, es posaran a prova aquest dimecres 5 de novembre, a les 12 del migdia. Els aparells s'han col·locat al Catllar, la Riera de Gaià, Altafulla i a Tarragona, a la zona de Ferran i Tamarit, per alertar la població en cas d'incidència a l'embassament. Estan instal·lades en diferents punts de la llera aigües avall de la presa per avisar a la zona afectada durant la primera mitja hora d'inundació.

El so d'evacuació és d'un minut de durada, un silenci de cinc segons, un altre minut, cinc segons més de silenci, i finalment un altre minut. Per la seva banda, el so de fi d'alerta és un so continu de 30 segons. Durant la prova d'aquest dimecres, però, no es provarà tot el cicle sinó que només sonarà un minut.

La presa del Gaià, situada al Catllar, està classificada com a presa de categoria A, la categoria més alta pel que fa als danys potencials que pot produir en cas de trencament o mal funcionament. Es va inaugurar l'any 1975 i emmagatzema aigua per a usos industrials i per al regadiu. Cal recordar que Repsol té els drets de concessió i ús de l'aigua de l'embassament.

La prova forma part del procés d'implantació del Pla d'Autoprotecció (PAU) de la infraestructura, coordinat a través d'un Comitè d'Implantació format per Protecció Civil de la Generalitat, Repsol, l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) i Protecció Civil de l'Estat.