Provaran el sistema d'alerta a telèfons mòbils als municipis de les àrees nuclears de Vandellòs i Ascó

La subdelegació del govern espanyol a Tarragona i el Centre Estatal d'Emergències activaran la notificació

Publicat el 21 d’abril de 2026 a les 10:45

El sistema ES-Alert es posarà a prova a les àrees de les centrals nuclears espanyoles entre el 24 d'abril i el 13 de maig. La simulació es farà a les zones I (radi de deu quilòmetres) dels plans d'emergència exteriors (PENTA I, a Catalunya). A l'àrea de la nuclear de Vandellòs II, a la comarca del Baix Camp, es farà el 27 d'abril, i a la d'Ascó, a la comarca de la Ribera d'Ebre, el 29 d'abril.

Com notificar una emergència nuclear és competència estatal, la subdelegació de govern espanyol a Tarragona serà l'encarregada d'activar la petició, i el Centre Estatal de Seguiment i Coordinació d'Emergències (CENEM) la notificarà.

L'exercici començarà a les onze del matí. Durant 15 i 20 minuts es transmetrà el missatge als telèfons mòbils des de les antenes repetidores de les operadores telefòniques. El simulacre es faran també a Burgos, Càceres, Guadalajara i València, arribant a 61 municipis i més de 75.000 habitants.