Rebentar els vidres dels autobusos: la darrera «moda» entre joves a Tarragona

Treballadors de l'Empresa Municipal de Transport (EMT) denuncien que en els últims temps s'han intensificat els atacs

Publicat el 14 de febrer de 2022 a les 18:22
Els llançaments d'ous ja no estan de "moda", sinó que alguns joves han optat per directament fer punteria amb les pedres. És el que denuncien els treballadors de l'Empresa Municipal de Transport (EMT) de Tarragona, que com a mínim han de patir aquestes situacions "un cop al mes". "No és sempre al mateix lloc, passa tant a Sant Salvador, com a la Vall de l'Arrabassada, com a Campclar", detalla el president del comitè d'empresa, Antonio Chacón.

No és un fet nou, però sí que s'ha intensificat en l'últim any. Es tracta de "menors" alguns dels quals no identificats que s'entretenen llençant rocs contra els autobusos quan aquests estan en marxa. "Abans passava menys", explica Chacón, que descarta que siguin usuaris enfadats amb el servei públic de transport urbà. De fet, segons el president del comitè els conflictes a l'interior de l'autobús queden enregistrats per càmeres de videovigilància i no s'ha detectat que cap dels fets hi tingui a veure.

S'amaguen en descampats, majoritàriament quan s'acosta la nit però també a plena llum del dia, i proven de trencar algun dels vidres dels vehicles. Els desperfectes, tal com denuncia Chacón, els acaben pagant l'assegurança o la mateixa empresa pública, però el que més els preocupa és "que puguin fer mal a algú".

Per això, darrerament estan mantenint reunions amb el govern municipal i amb la Guàrdia Urbana per tal que hi hagi més vigilància, si bé Chacón reconeix que es tracta d'un tema "complex". "Si fan guàrdia en un lloc, pot ser que se'n vagin a un altre i no hi ha prou agents per vigilar tota la ciutat ni tots els autobusos", lamenta.

Ara bé, els autobusos no són l'únic blanc d'aquests joves, que dissabte van repetir l'atac contra un d'ells, rebentant els vidres d'una porta. També han resultat atacats camions de la neteja o vehicles de Bombers en apropar-se a apagar algun incendi.