L’Ajuntament de l’Espluga de Francolí ha treballat durant les últimes setmanes per revertir la reducció d’horaris del Consultori Municipal Francesc Duch Campodarbe, que des del 6 d’octubre tanca tres tardes per setmana. Davant aquesta situació, l'alcalde i la regidora de Salut han fet arribar una carta a la Gerència d’Atenció Primària i Comunitària de l’ICS Camp de Tarragona per expressar el malestar pel canvi d’horaris i demanar explicacions. Des de la gerència s’ha informat que les incidències s’han degut a baixes mèdiques prolongades entre el personal facultatiu i que una nova metgessa de família s’incorporarà al centre durant el mes de novembre.
Després que el centre reduís la seva activitat, el Ple de l’Ajuntament va demanar que es restablís la plena activitat del consultori, amb atenció de matí i de tarda, per assegurar que la ciutadania disposi d’un servei de salut de proximitat i qualitat. És per això que els grups municipals de Som Espluga – Acord Municipal, Junts per l’Espluga i Nova Espluga – PSC van presentar una moció que es va aprovar per unanimitat en el ple municipal del passat 30 d’octubre.
A més, la regidora de Salut, Sara Pere, i la regidora d’Acció Social, Conxita Amill, s’han reunit amb la directora de l’Àrea Bàsica de Salut de Montblanc, que coordina el consultori espluguí, per traslladar la preocupació del municipi i treballar conjuntament en la cerca de solucions.
L’Ajuntament continuarà fent seguiment de la situació i traslladarà la moció a les autoritats sanitàries competents per assegurar que el consultori mantingui una atenció sanitària de proximitat i de qualitat per a tots els veïns i veïnes de l’Espluga de Francolí i l’entorn.
Salut recuperarà el servei de tarda del consultori mèdic de l'Espluga de Francolí
El Consultori Municipal Francesc Duch Campodarbe des del 6 d’octubre tanca tres tardes a la setmana
- Una persona al metge -
- Cedida
ARA A PORTADA
-
Comença la temporada de creuers al Port de Tarragona: el 2026 hi haurà 81 escales i 160.000 passatgers TarragonaDigital
-
L'Ajuntament de Tarragona enllesteix el projecte Greenbelt'26 de recuperació d'espais naturals TarragonaDigital
-
Un detingut a Tarragona per enganyar menors d'edat per aconseguir imatges eròtiques TarragonaDigital
-
L'Ajuntament de Valls impulsa una campanya per controlar la presència de la vespa asiàtica TarragonaDigital
-
Publicat el
12 de novembre de 2025 a
les 09:21
Et pot interessar
-
Societat
L'Institut Gaudí de Reus serà pioner i oferirà un cicle formatiu de serveis funeraris
-
Societat
L'Ajuntament de Reus aprovarà el contracte programa amb Canal Reus tot i que la televisió pretén denunciar-lo
-
Societat
Salou activa un projecte pioner amb un ramat d'ovelles per reduir el risc d'incendi als boscos
-
Societat
La planificació ferroviària de la Generalitat a Tarragona farà passar de les mercaderies per l'interior
-
Societat
Es crea al Camp de Tarragona la primera Comissió Territorial del Consell Consultiu de Pacients de Catalunya
-
Societat
Tarragona es llepa els dits amb les Jornades Gastronòmiques de l’Arròs Mariner
