La Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència (DGAIA) de la Generalitat, a instàncies dels serveis de Benestar Social de Reus, han retirat la custòdia d'un nadó acabat de néixer a la seva mare. Abans que l'infant quedi ingressat en un centre, l'àvia de la criatura reclama assumir-ne la custòdia, davant la negativa de l'administració. Per defensar precisament aquesta solució, un centenar llarg de persones s'han concentrat, aquest dimarts a la tarda, a l'antic Hospital de Reus.
És on s'ubiquen les oficines de Benestar Social, a qui demanen que permetin a l'àvia assumir la custòdia del nadó. Tal com explica ella mateixa, fa 26 anys que viu a Reus i en fa 16 que és treballadora municipal. La seva filla és víctima de violència domèstica, i també ho ha sigut durant l'embaràs, una situació que, segons admet, ha generat altres problemes.
És per això que totes dues assumeixen la retirada de la custòdia, però reclamen que el nadó pugui quedar-se amb l'àvia. Segons explica l'àvia, des de l'administració se li havia garantit aquesta possibilitat fins al mateix dia del part, fa uns dies. En aquell moment, però, aquesta porta va quedar tancada.
Explica que l'informe apunta que la mare del nadó no pot fer-se càrrec de si mateixa i, per tant, tampoc d'una criatura. Consideren, segons relata, que ella només actua amb un sentiment protector i que no pot cuidar l'infant perquè la filla està empadronada al mateix domicili. És per això que té intenció de traslladar-se i ja ha demanat el canvi de padró per anar a viure a casa d'una altra familiar.
Tot i això, segons denuncia l'àvia, se li continua negant la custòdia. Per part de l'Ajuntament de Reus i la seva àrea de Benestar Social s'ha declinat fer cap comentari sobre la situació. Segons defensen, no poden exposar públicament situacions particulars d'usuaris del servei ni de menors d'edat.
Davant de l'antic Hospital Sant Joan s'hi ha concentrat un centenar llarg de persones que, durant vora una hora, ha estat fent soroll i repetint crits reclamant recuperar el nadó, ara sota custòdia de la DGAIA. Entre els manifestants s'han vist pancartes de suport a l'infant i la seva família, com roba i material com ara el cotxet que havia de servir per portar-lo a casa.
Retiren la custòdia del nadó a una mare de Reus i l'àvia reclama poder-la assumir ella
L'administració s'hi nega i un centenar llarg de persones s'han concentrat a les oficines de Benestar Social
ARA A PORTADA
-
L'Ajuntament de Tarragona presenta l'aposta per revitalitzar la Part Baixa: 25 milions d'euros d'inversió TarragonaDigital
-
L’Agència de Residus descarta riscos per a la salut als terrenys del complex Riera de Reus TarragonaDigital
-
-
Missatge de «tranquil·litat» als treballadors de la brossa de Tarragona davant l'imminent canvi d'empresa TarragonaDigital
-
Publicat el 02 de maig de 2023 a les 20:15
Actualitzat el 02 de maig de 2023 a les 20:30
Et pot interessar
-
Societat L’Ajuntament de Reus licita les obres de reforma de la sala immersiva del Gaudí Centre
-
Societat Comencen les obres de renovació de la Rambla de Catalunya de Vila-seca
-
Societat Mas Carandell obre preinscripció als cursos subvencionats de formació professional per a l’ocupació
-
Societat L'Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant impulsa la nova iniciativa educativa «Pantalles amb seny»
-
Societat La Via T presenta la nova campanya tardor-hivern reivindicant el comerç de proximitat de Tarragona
-
Societat El Festival Internacional COS torna amb tres dies de teatre gestual als carrers de Reus