Reus torna a ser epicentre coooperatiu amb la 4a Festa de l'Economia Social i Solidària

L'ecosistema cooperatiu local, sota el paraigües de la Bresca, organitza una nova trobada el dissabte 5 d'abril, a la plaça de la Patacada

Imatge d'arxiu de la segona edició de la festa
Imatge d'arxiu de la segona edició de la festa | CoopCamp
28 de març de 2025, 12:44
Actualitzat: 12:45h

L’ecosistema cooperatiu de Reus i l’Ateneu cooperatiu del Camp de Tarragona-CoopCamp organitzen una nova edició de la festa de l’Economia Social i Solidària, que tindrà lloc el pròxim dissabte 5 d’abril, a la plaça de la Patacada. L'objectiu és fer visible les iniciatives d’Economia Social a través d’una proposta oberta a tota la ciutadania.

Durant tot el matí, de 10 a 14 hores, es duran a terme activitats lúdico-culturals per posar de manifest que el cooperativisme està present en molts sectors econòmics. Durant tota la jornada hi haurà servei de barra, una activitat d’escape room continu i un espai informatiu sobre la campanya “Compra local, paga en efectiu”. El programa de la jornada és el següent:

  • 10 hores. Inici de la jornada amb la presentació de les cooperatives que formen l’ecosistema.
  • De 10.15 a 10.45 hores. Taller participatiu de cuina d’aprofitament a càrrec de la cooperativa El Brot i Eixarcolant.
  • De 10.45 a 11.15 hores. Xerrada La Moixonada “Per un habitatge cooperatiu a Reus”.
  • D’11.30 a 13 hores. Taula rodona eco-feminista “Dones generadores del canvi” amb ponents de diferents àmbits i sectors i debat participatiu:
    • Sara Pérez, viticultora.
    • Marina Reig, de la Xarxa d’Economia Solidària i de la cooperativa La Clara Comunicació.
    • Maria Albà, de Malva Decreix.
    • Paula Somereta, de la cooperativa La Somereta i del col·lectiu Eixarcolant.
    • Modera: Laura Requesens Salvadó.
  • De 12.30 a 14 hores. Vermut musical amb DJ Luna per amenitzar el final de festa.

La Bresca

L’ecosistema cooperatiu de Reus està format per un total de deu iniciatives de l’Economia Social i Solidària de la ciutat: El Brot, La Caseta de l’Arbre, Remahlik (Campus), Les Abelles, Icària Acció socio-educativa, Ennatura’t, Tracta’m, La Ganxeta (Giravolt), Espai Creix i Abacus Reus. Les cooperatives reusenques, des d’aquest espai d’intercooperació anomenat La Bresca, es proposen impulsar l’Economia Social i Solidària a la ciutat en base amb tres eixos principals:

  • Situar el cooperativisme com un referent en sectors clau.
  • Resoldre necessitats compartides a partir de la intercooperació, el suport a la consolidació dels projectes, la gestió i la visibilització.
  • Disposar, amb el temps, d’un espai de referència del cooperativisme a la ciutat.

Els ecosistemes cooperatius són agrupacions empresarials formades per entitats amb uns valors transformadors comuns, que s’organitzen per millorar la seva visibilitat i el seu impacte en la societat basant-se en el principi del suport mutu.

Arxivat a