L'àrea de Serveis Territorials de l'Ajuntament de Roda de Berà ha iniciat aquesta setmana la campanya informativa anual de neteja de solars urbans. L'objectiu és vetllar pel compliment del deure que tenen tots els propietaris de solars de fer el manteniment necessari i de tenir-les en condicions de seguretat, higiene i accessibilitat.
Aquesta campanya és especialment important tenint en compte la situació de sequera generalitzada, amb l'objectiu de reduir al màxim el risc d'incendi i garantir la seguretat de les persones i els béns.
Es revisaran prop de 500 parcel·les ubicades en diverses zones, incloent-hi el nucli antic, la Martorella, l'Eixample Residencial, Berà Mar, Merymar, les Torres, Mas Roig, el Francaset, Costa Daurada, Marysol, Berà, La Barquera i la urbanització Vives.
La primera fase de la campanya consistirà en l'enviament de cartes a tots els propietaris, que superen els 300, els quals hauran de condicionar els seus solars urbans abans de l'1 de maig. Després d'aquesta data, fins al 15 de juny, s'iniciaran les inspeccions per part de l'inspector de via pública de l'Ajuntament. Si les parcel·les no estan en condicions adequades, es podria imposar una sanció administrativa.
La campanya afecta tots els solars privats, amb algunes excepcions com patis o piscines d'habitatges annexes, construccions auxiliars o habitatges en construcció, així com solars situats en zones considerades boscoses. Per assegurar que la neteja de matolls i altres vegetacions, i el manteniment dels solars es faci durant tot l'any, s'està plantejant una ordenança municipal per regular aquest deure dels propietaris durant les quatre estacions, no només a l'estiu.
Roda de Berà vigilarà els 300 propietaris de solars perquè s'executi la seva neteja
Per assegurar que la dels solars es faci durant tot l'any, s'està plantejant una ordenança municipal per regular aquest deure dels propietaris
Publicat el 26 de març de 2024 a les 17:23
Et pot interessar
-
Societat La Diputació de Tarragona anuncia el tancament de la plataforma Tinet després de 30 anys
-
Societat El cicle Primavera al Cementiri de Reus rep el segon premi al concurs Cementerios de España
-
Societat Marc Urgell, millor nota de les PAU a Tarragona: «Fer esport és bo per desconnectar i ser més productiu quan estudies»
-
Societat L'Ajuntament del Vendrell impulsa un programa gratuït de vacances per a la gent gran
-
Societat Ònia Amenós, millor nota de la Selectivitat a Tarragona: «Quan m'han trucat, pensava que hauria suspès»
-
Societat El passeig de les Palmeres de Tarragona estrena la fira d'estiu «Artesania a la Fresca»